2026-04-30, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så du diskuterar i en tråd utan att veta vad trådämnet är. OK. Så kvinnligt.

Citat från TS:
"Två feministiska jurister vid Göteborgs universitet vill göra vissa yttranden om genusvetenskap och genusvetare straffbara. I en ny forskningsartikel pekar de ut kritik mot feminism som ett "missbruk av yttrandefriheten""

Jag tror nog detta går under beskrivningen "där de kvinnliga juristerna säger sig vilja förbjuda det fria ordet".

Så du har fördomar om de du debatterar med, och försöker smeta ner dem med deras familjeförhållanden. Så kvinnligt. Provat fakta som anledning till att skriva här någon gång?

Så du diskuterar i en tråd utan att hänga med i diskussionen, så klassiskt manligt.

Vilken typ av yttranden?

Så du har fördomar om de du debatterar med, kvinnor speciellt. Så manligt. Provat fakta som anledning till att skriva här någon gång?
Citera
2026-04-30, 17:21
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilken typ av yttranden?
Ingen aning. Vet du? Alltså två som diskuterar något de inte har en aning om?

Ändå rätt informativt om ditt sätt att använda FB, att OM du vet något utöver TS så vägrar du delge det i tråden.

Jag diskuterar det som står i TS och det kan inte bytas till "våld från män", även om det är ditt favoritämne. Det är klassisk härskarteknik och det är du och merapi experter på. Ironiskt, eftersom ordet Härskarteknik togs fram av kvinnor för att visa hur illa män beter sig.

Att du och merapi kan skriva 1000-tals inlägg som inte har något alls med trådar att göra beror på att ingen bryr sig om att moderera just feminist-ämnena pga er två. Och ni skriver aldrig i någon annan tråd. Det verkar vara ert jobb att förstöra alla feminist-trådar och varsågod slösa bort era liv.

Nu väntar jag på ett svar som enbart diskuterar mäns våld.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-04-30 kl. 17:26.
Citera
2026-04-30, 18:02
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det finns inga jurister som vill "förbjuda det fria ordet", detta är enkom fri tiders halmbygge, för att idioter som du ex. ska klicka på deras annonser.
Det finns ett förslag om att införa även "kön" i hets mot folkgrupp lagen.
Dvs snubbar får inte lägre sitta och skrika sig hesa om att alla kvinnor är horor och borde våldtas med en kniv etc... (standard innehåll riktat mot ex. kvinnliga journalister) eller för den delen nån motsats gällande män.
Hets mot folkgrupp är ett förbjuda de av det fria ordet, en gränsdragning som går ifrån yttrandefrihet i favör för att straffa ord som inte gör någon som helst direkt skada.

Jag tycker kvinnor och man kan båda få kalla varandra horor eller vad fan som helst, vi är inte dagisbarn och dessa gränsdragningar kan lätt utnyttjas och tenderar att särbehandla.
Citera
2026-05-01, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Hets mot folkgrupp är ett förbjuda de av det fria ordet, en gränsdragning som går ifrån yttrandefrihet i favör för att straffa ord som inte gör någon som helst direkt skada.

Jag tycker kvinnor och man kan båda få kalla varandra horor eller vad fan som helst, vi är inte dagisbarn och dessa gränsdragningar kan lätt utnyttjas och tenderar att särbehandla.

"som inte gör nån som helst skada"?

Det är just för att vi inte borde vara dagisbarn, som vi har hets mot folkgrupp lagen.
Men vissa behöver sina blöjor fortsatt upp i vuxen ålder.
Citera
2026-05-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag är inte så säker på att det är ett halmbygge.
Däremot så är det troligtvis som så att juristerna hade föredragit undantag vad gäller förtalslagen och viss särbehandling av kvinnnor vad gäller hatbrott. Dvs att de skulle dömas hårdare och striktare när en kvinna är utsatt. Men de är medvetna att en behöver göra ändringar i lagen.
Misstänkte att det handlar om grundlagen och att alla ska behandlas lika.
Mee lite flyt så har jag antologin i min hand imorgon.
Kan citera då.

Vi har ju en enda lång "särbehandling av kvinnor", vilket denna idé till förändring av en lag försöker råda bot på.
Och hur du får önskemålet om att även kön ska räknas, som att det ska dömas hårdare eller att grundlagen ska involveras....det fattar jag fan inte vad du får ifrån.
Citera
2026-05-01, 08:20
Medlem
Citat:
Du fjanten, du får nog se över din medicinering med nån professionell. Det här inlägget var 97.4% känslor och 2.6% logik. Hur mår du egentligen?
Var hittade du de 2,6 procenten logik?
Citera
2026-05-01, 09:36
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Du fjanten, du får nog se över din medicinering med nån professionell. Det här inlägget var 97.4% känslor och 2.6% logik. Hur mår du egentligen?

Jag mår utmärkt men du verkar inte må så bra.

De intellektuellt ärliga vet vad jag pratar om. Det är ett faktum det jag säger.

Du själv klarar inte av att diskutera heller för du kör bara med en massa personangrepp.

Du själv är ett anonymt och otrevligt troll 👹. Ingen bör ta dig på allvar.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-01 kl. 09:42.
Citera
2026-05-01, 09:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är ingen "dragen slutsats" det är resultatet av NTU. Alltså vad människor själva uppger.

Kvinnor lever med betydligt större otrygghet och rädsla än vad män gör.

Oavsett hur samhället hade sett ut så hade det sett likadant ut eftersom kvinnor generellt är mer ängsliga än män.
Citera
2026-05-01, 10:51
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Båda har naturligtvis glasögon pga "att läst för mycket".

Det är inte en feministgrej utan en kommunistgrej. De tål nämligen inte motargument- Nu var det bara en liten del av komunist-rörelsen som yrkade på censur och förbud. Nästa gång är det en annan del av rörelsen.

Ord är våld
Citera
2026-05-01, 11:02
Medlem
Citat:
Vi har ju en enda lång "särbehandling av kvinnor", vilket denna idé till förändring av en lag försöker råda bot på.
Och hur du får önskemålet om att även kön ska räknas, som att det ska dömas hårdare eller att grundlagen ska involveras....det fattar jag fan inte vad du får ifrån.

Läs artikeln från academic rights watch.
Citera
2026-05-01, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Var hittade du de 2,6 procenten logik?

Ja lätt var det inte, fick verkligen anstränga mig och snälltolka väldigt mycket, det är ju ändå fredag och 1a maj liksom : )
Citera
2026-05-01, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag mår utmärkt men du verkar inte må så bra.

De intellektuellt ärliga vet vad jag pratar om. Det är ett faktum det jag säger.

Du själv klarar inte av att diskutera heller för du kör bara med en massa personangrepp.

Du själv är ett anonymt och otrevligt troll 👹. Ingen bör ta dig på allvar.

Det enda dina inlägg innehåller är ju långa haranger av personangrepp........ 0 logik.

Och 0 självinsikt, du verkar inte ens medveten om hur du beter dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in