2026-04-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Svenska kvinnor har alltid varit skötsamma, som grupp den mest skötsamma gruppen i Sverige historiskt och i nutid. Där ligger gruppen svenska män rejält efter.

Haha vilket trams. Kvinnor står för det mesta våldet i hemmet men blir nästan aldrig anmälda för det.

Kvinnorna är också ansvariga för massinvandringen som har ökat kriminaliteten extremt i landet, speciellt våldsbrott och våldtäkter.
Citera
2026-04-27, 17:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Feministiska feminister går till attack mot yttrandefriheten, och vill att kritik mot kvinnor och feminism kriminaliseras. De vill även att kön inkluderas i den godtyckliga lagen hets mot folkgrupp, men vill givetvis att män undantas från detta.
Topic: Är ni förvånade över att feministernas nästa steg då de kritiseras allt mer är att försöka inskränka den grundlagsskyddade yttrandefriheten - själva grunden för vår demokrati?
Alla kan kalla sig feminister och de kan ha väldigt olika synpunkter ungefär som vilket parti som helst.
Skulle det vara så här skulle vi väl snart få en lag mot att kritisera Incels....
Citera
2026-04-27, 18:01
Medlem
Om vi äntligen ser en kvinna arbeta som avloppsdykare, då accepterar jag feministerna. Eftersom detta är Sverige år 2026, finns det förmodligen redan...så jag antar att vi män redan är körda. Jag ska till puben nu för en pint överprissatt Guinness. Ha det bra:-)
Citera
2026-04-27, 18:26
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast! Nu debatterade jag alltså en specifik brottskategori som heter "mäns våld mot kvinnor"
Här kan du läsa in dig på vad det är:
https://jamstalldhetsmyndigheten.se/fakta-om-jamstalldhet/vad-ar-mans-vald-mot-kvinnor/
och som i regel handlar om män som våldtar/ misshandlar/ mördar kvinnor de har nära relation med, för att de förvägrar kvinnan i fråga sitt självbestämmande, och ger sig själva rätten att kontrollera och äga kvinnan.
Den SPECIFIKA kategorin hittar du knappt motsatt. Kvinnor tenderar i mycken liten grad mörda män för att de vill skiljas, eller ha flickvänner, eller..... etc.

När män mördar män handlar det inte om misandri.
Män som våldsutsatts blir det oftare av andra män i den offentliga miljön och av orsakar som stavas: alkohol, kriminalitet etc. och inte för att män anser att de äger mannen i fråga.
Och NÄR en man mördas av sin familj/ närstående så handlar det i regel om HBTQI och inte hans kön.

Och DU verkar ha allvarligt problem, eftersom du inte verkar sitta här alls för att debattera sakfrågor utan enkom för att spy galla över andra debattörer. Kvinnor specifikt vad det verkar.

Sluta nu svara mig tack.

Du belyser saker och ting på ett orättvist sätt. Det är det jag kritiserar. Kvinnor är inte änglar för fem öre. Se bara hur de behandlade Justin Bieber.

Det är teoretiskt möjligt att män både kan vara offer och förövare i högre utsträckning, offer i högre utsträckning så till den grad att det blir rimligare att rikta mer fokus mot de hinder som män stöter på
snarare än kvinnor, även om förövarna är män.

Du väljer alltid det perspektiv som är till männens nackdel. Du verkar hata män. Och att försöka tysta kritik genom att hävda att kritiken sker bara mot kvinnor är totalt skrattretande men du är en av de som har retat upp mig och det står jag för.

Nej, jag replikerar på det jag vill och känner för.

När lyfter du mäns problematik? När? Det verkar typ aldrig ske. Jag bryr mig inte om vem som är förövaren här för det handlar om att få chansen att forma sitt liv och få ha samma möjligheter, skyldigheter och rättigheter. Så dina knasiga jämförelser kan du sluta med.
Citera
2026-04-27, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Haha vilket trams. Kvinnor står för det mesta våldet i hemmet men blir nästan aldrig anmälda för det.

Kvinnorna är också ansvariga för massinvandringen som har ökat kriminaliteten extremt i landet, speciellt våldsbrott och våldtäkter.

Nej kvinnor står inte för det mesta av våldet i hemmet.

Nej kvinnor är inte mer ansvariga för massinvandringen än män.

För fucks sake, läser du nånsin nåt mer än rubrikerna på Fria Tider?
Citera
2026-04-27, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vad är det för sexism. Du ser det ur kvinnoperspektiv "skötsam=begår inte brott" och det är sant. Men skötsam kan också vara "betalar mest skatt"=män, "är minst sjukskrivna"=män, "fångar fler skurkar"=män, "går minst till sjukhus"=män, "jobbar flest timmar"=män osv.

I själva verket är det 1% av männen som begår i princip alla brott, medans det är brett med problem bland kvinnor med usel skatteinkomst, mycket sjukdom, överkonsumtion av sjukvård osv.

Men visst, ni feminister ser allting ensidigt. Och det är bara bra enligt er ideologi. Som totalt saknar förnuft.

Ojoj så kommer Mr Bimbo in i bilden och flyttar målstolparna 2 meter åt vardera hållet för att få fram nån slags poäng(?)
Citera
2026-04-27, 18:37
Avslutad
Citat:
Hehe "självrapporterad utsatthet", ett begrepp bara kvinnor kan hitta på och göra någonting med.

Om kvinnor styrde världen skulle vi inte kunna ha krig för varje kvinnlig arme skulle drunkna i anmälningar, klagomål, PMS-ledighet, ont i magen osv.

Bättre det än att massvåldta barn och kvinnor och bomba familjer, tortera, mörda, förtrycka, förfölja och jaga oskyldiga som män gör så fort någon råkat glo snett på dem
Citera
2026-04-27, 18:42
Medlem
Citat:
Nej kvinnor står inte för det mesta av våldet i hemmet.

Nej kvinnor är inte mer ansvariga för massinvandringen än män.

För fucks sake, läser du nånsin nåt mer än rubrikerna på Fria Tider?

Fel på alla punkter.

Du har inga belägg för att kvinnorna inte står för det mesta våldet i hemmet och det är supertydligt att det är kvinnorna som röstar på de mest partier som är starkast för öppna gränser.
Citera
2026-04-27, 18:44
Medlem
Citat:
Bättre det än att massvåldta barn och kvinnor och bomba familjer, tortera, mörda, förtrycka, förfölja och jaga oskyldiga som män gör så fort någon råkat glo snett på dem

Det är de männen i andra länder som kvinnor har röstat för att massimportera.
Citera
2026-04-27, 19:23
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Det är väl utforskat att kvinnor döms mildare i svensk domstol och invandrarmän döms hårdare än svenska män. Allting är fördomar, som t.ex bygger på feministiska tankar om kvinnors utsatthet och att kvinnor begår mindre brott och ljuger mindre i domstol.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/kvinnliga-valdsbrottslingar-far-mildare-straff/jdv6vm4j

På samma sätt får flickor bättre betyg än pojkar för samma kunskap, och invandrarpojkar får sämre betyg än svenskar för samma kunskap. Högskoleproven och vilka som klarar att ta examen bevisar detta. Apropå att vi är i feministtråden, den mest förljugna på hela FB.

Vad gäller invandrare har jag intrycket att det snarare är tvärtom, att invandrare får högre betyg för samma prestation. Källa på det så att man kan bedöma trovärdigheten?
Citera
2026-04-27, 19:27
Avslutad
Citat:
Fel på alla punkter.

Du har inga belägg för att kvinnorna inte står för det mesta våldet i hemmet och det är supertydligt att det är kvinnorna som röstar på de mest partier som är starkast för öppna gränser.

Sammantaget visar svensk och internationell forskning att kvinnor inte utövar mer partnervåld än män.

Däremot är bilden komplex och beror på hur man definierar och mäter våld (fysiskt, psykiskt, grovt eller mindre allvarligt).

Här är en sammanställning av forskningsläget baserat på aktuella rapporter:

Utsatthet för våld (2022): Enligt Brå (2024) uppgav 15,2 procent av kvinnor och 11,7 procent av män att de blivit utsatta för någon typ av våld i nära relation. Kvinnor är alltså mer utsatta totalt sett.

Grovt och upprepat våld: Forskning visar tydligt att det grova, upprepade och dödliga våldet i heterosexuella relationer i de allra flesta fall handlar om mäns våld mot kvinnor.

Dödligt våld: Statistiken över dödligt våld i nära relationer domineras kraftigt av män som dödar sina kvinnliga partners.

Mindre allvarligt våld: Vissa studier visar att män och kvinnor rapporterar liknande nivåer av "mindre allvarligt" fysiskt våld (som knuffar eller örfilar).

Våldets natur: Kvinnor utsätts i högre grad för sexualbrott, allvarligt fysiskt våld och våld som leder till rädsla och behov av skydd.

Brå - Brottsförebyggande rådet
Brå - Brottsförebyggande rådet
+6

Sammanfattningsvis: Män utövar den absolut största andelen av det allvarliga och dödliga partnervåldet, medan utsattheten för lindrigare former av våld kan vara mer jämnt fördelad eller underrapporterad bland män.
Uppsala kommun
Uppsala kommun
+1

Fram till och under de värsta massinvandringsåren förde både högern och vänstern i stort sett samma asyl- invandrings- och integrationspolitik. Sen dess har de båda största partierna skärpt till sin invandringspolitik.

Som sagt, läs nåt annat nån gång än rubrikerna på Fria Tider
Citera
2026-04-27, 19:29
Avslutad
Citat:
Det är de männen i andra länder som kvinnor har röstat för att massimportera.

Läs på lite om hur amerikanska militären betett sig i de länder de attackerat/invaderat. Som jävla hundar precis som araberna med flera.

Fram till och under de värsta massinvandringsåren förde både högern och vänstern i stort sett samma asyl- invandrings- och integrationspolitik. Sen dess har de båda största partierna skärpt till sin invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in