2006-09-11, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Tvivlar jag tyvärr på. De har ju inte ens gett henne någon diagnos och FK satsar inte några pengar på folk som inte har en fast anställning. Det är min erfarenhet iaf, och det är jävligt frustrerande när man vet att många skulle kunna återgå till arbete med korrekt rehab.

Jag får lita på dig i den här frågan. Men om det är så är det knappast hennes fel, kanske vore bra om vissa här på FB började jobba på Försäkringskassan eftersom de kan ställa så snabba diagnoser.
Citera
2006-09-11, 21:30
Medlem
skinner5000s avatar
Pinsam kärring. Hon har knäproblem, men det finns hundratusentals jobb där man inte behöver gå så mycket. Tycker detta är felet med dagens svenskar. Om man blir sjuk någonstans så blir man sjukskriven istället för att ta ett jobb som passar en med tanke på ens sjukdom/skada.
Hon i artikeln skulle ju kunna jobba på vilket kontor som helst nästan. Att hon sedan skriver att hon hellre är hemma och tar hand om ungarna gör mig skitsur, vilken jävla skymf mot alla som har ungar men jobbar ändå.
Citera
2006-09-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Är det någon som tror att man som borgerlig tror att det är sänkt a-kassa i sig är vad som skapar jobb?

Ja, indirekt, eftersom sänkt a-kassa betyder en press neråt på lönekraven och sänta löner gör att kraven på arbetskraftens produktivitet sjunker och därmed blir arbetsgivarna villiga att anställa fler.

Lönepress neråt behöver inte nödvändigtvis betyda sänkt reallön, eftersom skattetrycket kan sänkas om fler kommer i arbete.

Alltihop sett på viss sikt, förstås.
Citera
2006-09-11, 21:41
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Om man inte förstår hur alliansens politik kommer att skapa fler jobb borde man inte få rösta.
Citera
2006-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Pinsam kärring. Hon har knäproblem, men det finns hundratusentals jobb där man inte behöver gå så mycket. Tycker detta är felet med dagens svenskar. Om man blir sjuk någonstans så blir man sjukskriven istället för att ta ett jobb som passar en med tanke på ens sjukdom/skada.
Hon i artikeln skulle ju kunna jobba på vilket kontor som helst nästan.

Det tycker jag med, det måste finnas hundratals jobb hon kan få. Hon får väl skaffa en rullator, rullstol eller nåt om det är såna problem att gå.

Hon borde gå under rubriken arbetslös inte sjukpensionerad.

Men jag tycker ändå moderaterna sparkar åt fel håll. Jag tycker inte dom ska sänka ersättningarna. Dom kan hyra globen + EN lärare och ha utbildning med dom 8 timmar per dag, kostnad 2:-/sjuskriven och dag! Det ska inte vara så bekvämt att vara arbetslös. Jag jobbar och mitt arbete tar 11 timmar av min tid i anspråk varje dag (inkl resor samt den obetalda lunchen). Dom som går på a-kassa kan kvittera ut halva min lön mot nästan noll i arbetsprestation. Utbildningen kan varvas med 8 timmar skräpplockning i förorten.
Citera
2006-09-11, 21:59
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef V Tobin
Jag får lita på dig i den här frågan. Men om det är så är det knappast hennes fel, kanske vore bra om vissa här på FB började jobba på Försäkringskassan eftersom de kan ställa så snabba diagnoser.

Så är det tyvärr. Ett annat problem är att det finns många olika potter för rehabilitering. T.ex har jag haft patienter som behöver rehabilitering men FK och AF träter sinsemellan om vem som ska betala så i slutändan blir det ingen rehabilitering överhuvudtaget. Det är ett systemfel som skapats av sossarna och deras samarbetspartier och som behöver lösas. Eftersom de inte ens är medvetna om problemet får jag hoppas på Alliansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in