Jag ser det mest som en begreppsproblematik. Enligt mig är nämligen Kristersson och hans M-ministrar det ultimata exemplet på "böghöger", men i det avseendet givetvis utan dess mera sexualitetsinriktade anspelningar.
Om man däremot granskar Kristerssons regering uttryckligen ur sexualitetssynvinkel så är det snarare fråga om en "eunuck-höger", så pass "sexlös" och utan kulor har den nu framstått i snart fyra långa år.
Men kommer man bara över begreppsproblematiken så är det förstås inget fel på idén om en ny "homohöger", och det finns dessutom särskilda underarter av manlig homosexualitet som tveklöst borde tilltala politiskt aktiva av manligt kön längre ut på högerkanten. Jag tänker förstås på den berömda illustratören
Tom of Finland.
Den avgörande frågan är förstås vad man skulle kalla den nya gruppen, eftersom de knappast lär vilja bli förknippade med Tuffe Uffe genom att gå under benämningen "böghöger". Det behöver ju vara ett politiskt snärtigt namn som gör sig väl både på sociala medier och Moderaternas och Sverigedemokraternas valbanderoller. KD får väl nämligen räknas ut av religiösa orsaker och L är inte att räkna med överhuvudtaget.
Måste nog erkänna att jag går bet när det gäller den avgörande frågan...