2026-04-23, 16:25
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä det behövs inte, låt dem slita sig isär!

Bögen Mauritz Rannevid vill ju utvisa en halv miljon invandrare från Sverige. Håller du inte med om att det är en bra idé?
Citera
2026-04-23, 16:30
Medlem
Trolltestets avatar
Det TS efterfrågar finns redan, men eftersom de inte gör en identitet av sin sexuella läggning så lägger TS inte märke till dem annat än för deras vanliga prestationer. Bra skådespelare, bra idrottsman, bra politiker etc.. De finns överallt.
Citera
2026-04-23, 19:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Bögen Mauritz Rannevid vill ju utvisa en halv miljon invandrare från Sverige. Håller du inte med om att det är en bra idé?

Utvisa gärna kriminella invandrare, inte som nu random invandrare.
Citera
2026-04-23, 20:35
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Nä det behövs inte, låt dem slita sig isär!
Varför behövs det inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Högerbögar passar in och kan bete sig, så de är inte en motvikt till koasvänstern.
Man är väl en motvikt om man kan bete sig och inte kaosar som vänsterextrema bögar? Nu menar jag inte Kurt 25 som sitter hemma och spelar quake och röstar på V vart fjärde år.

Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Lika rättigheter och skyldigheter är redan policy för Svenska högern. Om bögar har sådana problem med högern kanske de ska ifrågasätta högern i andra länder där man kastar bögar från höga byggnader.
Jag tror inte bögar har problem med högern. Högerbögar däremot verkar ha problem med vänsterextremism som har kidnappat HBTQIA+-demografin.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Vad jag gissar TS vill ha är homosexuella män som inte syns eller hörs då detta på något sätt stör TS egna sexualitet.
Nej jag gillar bögar.

Citat:
Bögen Mauritz Rannevid [...]
Maurits stavas hans förnamn.
Citera
2026-04-23, 21:01
Medlem
Skulle säga att majoriteten bögar jag känner och har känt har röstat åt höger. Vissa har gått i paraden andra inte. Det har inte med politisk åskådning att göra.
Minns särskilt ett plakat i MUF's sektion som löd "Höga skatter=Homofobi". Den funderar jag fortfarande på ibland.
Citera
2026-04-23, 21:44
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Utvisa gärna kriminella invandrare, inte som nu random invandrare.

Är du sosse?
Citera
2026-04-23, 21:48
Medlem
Ajogens avatar
Läste först 'böghögar' och tänkte vafan är det här för jävla tråd?

Men OnT nu: Högern nuvarande stadsminister kan ju inte ens komma ut själv och har ett skägg till fru.
Hur ska de då klara av att skapa någon homohöger á la RFSL? Ska de föreläsa garderobshomosexualitet eller vad är tanken?
Högerns tradition av acceptera homosexualitet, eller icke-hetero öht har inte direkt varit särskilt accepterande.
Citera
2026-04-23, 23:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Är du sosse?

SD
Citera
2026-04-24, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det finns några kända högerbögar som syns och hörs en hel del i debatten. Dessa är Alexander Bard, Ilan Sadé samt Maurits Rannevid. Alla dessa har någon koppling till Medborgerlig samling.

Utöver det så har jag förstått att MUF och M är populära bland bögar (oklart varför). Jag har för mig att Douglas Thor nämnde det i någon intervju.

RFSL och Pride har blivit väldigt dominerad av folk med vänsteridéer säger många. Det är mycket om identitetspolitik, kuddrum och pseudomarxism.

Mot detta skulle man kunna ställa upp en böghöger som står för andra värden. Det kan vara mot identitetspolitik och fokus på neutrala lagar, yttrandefrihetsfrågor där man motsätter sig både vänsterns dominans men också alla kyrkkärringar inom den mer konservativa högern. En ganska given fråga är ju all importerad homofobi från tredje världen, som vänstern helst vill sopa under mattan.

Mtp. hur stor acceptans som homofiler har börjat få, blir det märkligt att dessa ska representeras av en vänsterelit som många homosar förmodligen absolut inte håller med om det mesta. I min värld så borde det finnas en marknad för detta, inte bara bland homofiler men också många hetero som är allierade till dessa men som inte köper wokevänsterns analys.

Min dröm är att vi får ett högerpride som marscherar i ett eget tåg och som inte ber om ursäkt till alla våldsverkare i svarta blocket (som verkar ha kopplingar till våldsbejakande extremvänster). Många högerbögar verkar ju vara mer rädda för att bli attackerade av vänsterbögar än NMR och islamister vilket säger en del.

Rent generellt har det förekommit kritik mot RFSL för att ha låg i tak (SVT). Det känns som RFSL kan behöva lite konkurrens från nya organisationer med ett friare debattklimat.

Bör högern skapa egna forum för HBTQIA+ som motvikt mot vänsterns dominans?
Är det splittrande att skapa en böghöger?
Kan HBTQIA+ enas över politiska olikheter eller är det kört?

För det första blir det för smalt med bara bögar, tror det finns fler bisexuella än homosexuella borgare. Finns även en del trans, de ska också få vara med i högerliberala klubben tycker jag.

Det behövs absolut en högerliberal HBTQ-organisation.

Frågor som bör tas upp är att Sverige endast bör ta in HBTQ-toleranta invandrare och/eller invandrare som själva är HBTQ.

Höger och vänster kan absolut inte enas.
Citera
2026-04-24, 17:49
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Högerns tradition av acceptera homosexualitet, eller icke-hetero öht har inte direkt varit särskilt accepterande.
När då och hur definierar du i så fall höger? NMR kanske är emot homosar, men de är ju totalt marginella. Jag syftar på borgerliga, liberala partier vilket både L, M, C, KLP och MED i viss utsträckning kan sägas vara.

Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Frågor som bör tas upp är att Sverige endast bör ta in HBTQ-toleranta invandrare och/eller invandrare som själva är HBTQ.

Höger och vänster kan absolut inte enas.
Ja, det kan jag tro på. Nästan all brottslighet som begås är av heterosexuella män med invandrarbakgrund. Antalet persiska bögar som går runt och dödar folk i gäng måste ju vara typ noll. Hade invandringen bara bestått av HBTQIA+ (och eventuellt kvinnor) från tredje världen så hade vi haft extremt mycket mindre problem.

Samtidigt så har massimporten av unga arga män från u-länder skapat väldigt mycket av de problem som feminister/vänstern vill tillskriva "män" (av odefinierad bakgrund). Utan massiv invandring av heteromän från u-länder så hade brottsligheten varit extremt mycket lägre vilket dessa wokefeminister alltid försöker ducka av ideologiska skäl.
Citera
2026-04-24, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det TS efterfrågar finns redan, men eftersom de inte gör en identitet av sin sexuella läggning så lägger TS inte märke till dem annat än för deras vanliga prestationer. Bra skådespelare, bra idrottsman, bra politiker etc.. De finns överallt.

Ingen har ifrågasatt om sådana finns eller inte, frågan är väl om det behövs bildas en högerinriktad HBTQ-grupp som högerliberala-HBTQ-människor kan tänka sig att ansluta sig till som motvikt till vänsterlutningen inom pride och RFSL.

För att, inbillar jag mig, påverka inriktningen inom Pride/RFSL.
Citera
2026-04-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det finns några kända högerbögar som syns och hörs en hel del i debatten. Dessa är Alexander Bard, Ilan Sadé samt Maurits Rannevid. Alla dessa har någon koppling till Medborgerlig samling.

Utöver det så har jag förstått att MUF och M är populära bland bögar (oklart varför). Jag har för mig att Douglas Thor nämnde det i någon intervju.

RFSL och Pride har blivit väldigt dominerad av folk med vänsteridéer säger många. Det är mycket om identitetspolitik, kuddrum och pseudomarxism.

Mot detta skulle man kunna ställa upp en böghöger som står för andra värden. Det kan vara mot identitetspolitik och fokus på neutrala lagar, yttrandefrihetsfrågor där man motsätter sig både vänsterns dominans men också alla kyrkkärringar inom den mer konservativa högern. En ganska given fråga är ju all importerad homofobi från tredje världen, som vänstern helst vill sopa under mattan.

Mtp. hur stor acceptans som homofiler har börjat få, blir det märkligt att dessa ska representeras av en vänsterelit som många homosar förmodligen absolut inte håller med om det mesta. I min värld så borde det finnas en marknad för detta, inte bara bland homofiler men också många hetero som är allierade till dessa men som inte köper wokevänsterns analys.

Min dröm är att vi får ett högerpride som marscherar i ett eget tåg och som inte ber om ursäkt till alla våldsverkare i svarta blocket (som verkar ha kopplingar till våldsbejakande extremvänster). Många högerbögar verkar ju vara mer rädda för att bli attackerade av vänsterbögar än NMR och islamister vilket säger en del.

Rent generellt har det förekommit kritik mot RFSL för att ha låg i tak (SVT). Det känns som RFSL kan behöva lite konkurrens från nya organisationer med ett friare debattklimat.

Bör högern skapa egna forum för HBTQIA+ som motvikt mot vänsterns dominans?
Är det splittrande att skapa en böghöger?
Kan HBTQIA+ enas över politiska olikheter eller är det kört?
Varför skulle det behövas en förening för högerbögar? Homosexuella har ju redan uppnått lika rättigheter som heterosexuella. RFSL är en förening för extremvänstern, vilket avspeglas i att de bara har 7000 medlemmar. I samma storleksordning som Feministiskt Initiativ (5500 medlemmar).

Antalet homosexuella och antalet feminister överstiger med gott mått 7000 respektive 5500 personer i det här landet. Ingendera organisation kan sägas representera vare sig homosexuella eller feminister. De är bara små obskyra föreningar för extremvänstern. Till och med Liberalerna (Folkpartiet) har ju fler medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in