2026-04-22, 20:49
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ni får ursäkta mig men jag vill fortsätta att schakta runt i den amerikanska metal-myllan. All Shall Perish är ett deathcore-band från Oakland, Kalifornien som bildades 2002. Vad ska vi citera för något om det här bandet som kan vara av intresse? Influenser sägs komma både från svenska akter som At The Gates som amerikanska diton i stil med Morbid Angel och Cannibal Corpse. Bandet drog till sig uppmärksamhet från japanska skivbolaget Amputated Vein Records och något år senare kom skivbolagsjätten Nuclear Blast Records på att debutalbumet skulle släppas åter.

Diskografin:

• "Hate, Malice, Revenge" (2003)
• "The Price Of Existence" (2006)
• "Awaken The Dreamers" (2008)
• "This Is Where It Ends" (2011)

Det såg lovande ut där ett tag för All Shall Perish med skivkontrakt med en gigant på marknaden men det dröjde inte så väldigt många år innan bubblan sprack. Bandet hann med att spela här i vårt land på 'Darkness Over Europe Tour' år 2007. Nu påstås det att man återförenats och jobbar med ny musik. Trots allt så verkar man ha många fans världen över eller i alla fall i USA. Antalet följare på deras Facebook-konto är hela 500 000 st. Drygt.

Har ni något bra eller dåligt att säga om All Shall Perish? Trots att jag äger bandets debutalbum så är det inget jag lyssnar på mer än någon gång vart tredje år.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-04-22 kl. 20:56.
Citera
2026-04-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Ni får ursäkta mig men jag vill fortsätta att schakta runt i den amerikanska metal-myllan. All Shall Perish är ett deathcore-band från Oakland, Kalifornien som bildades 2002. Vad ska vi citera för något om det här bandet som kan vara av intresse? Influenser sägs komma både från svenska akter som At The Gates som amerikanska diton i stil med Morbid Angel och Cannibal Corpse. Bandet drog till sig uppmärksamhet från japanska skivbolaget Amputated Vein Records och något år senare kom skivbolagsjätten Nuclear Blast Records på att debutalbumet skulle släppas åter.

Diskografin:

• "Hate, Malice, Revenge" (2003)
• "The Price Of Existence" (2006)
• "Awaken The Dreamers" (2008)
• "This Is Where It Ends" (2011)

Det såg lovande ut där ett tag för All Shall Perish med skivkontrakt med en gigant på marknaden men det dröjde inte så väldigt många år innan bubblan sprack. Bandet hann med att spela här i vårt land på 'Darkness Over Europe Tour' år 2007. Nu påstås det att man återförenats och jobbar med ny musik. Trots allt så verkar man ha många fans världen över eller i alla fall i USA. Antalet följare på deras Facebook-konto är hela 500 000 st. Drygt.

Har ni något bra eller dåligt att säga om All Shall Perish? Trots att jag äger bandets debutalbum så är det inget jag lyssnar på mer än någon gång vart tredje år.

Tycker faktiskt de förtjänar mer cred! Bra drag i alla plattor samt bra gym musik för min del
Citera
2026-04-23, 19:19
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
När debuten "Hate, Malice, Revenge" avhandlades på (nedlagda) www.metalheart.se så fick den mycket goda vitsord. Tar bara med ungefär halva recensionen här:

Citat:
Att All Shall Perish bäst placeras i något av de extremare musikfacken verkar vi vara på det klara med. Men en mer ingående beskrivning då, hur skulle en sådan kunna se ut? Instinktivt säger jag Kataklysm. Gitarrarbetet är lite fläskigare här men likt sina genrepartners hamras det på duktigt på pukorna. Dock: Inte oupphörligen. Blastbeats? Yes. Kaotiskt pukgissel? Absolut! Lugnare avsnitt? Förekommer. Hur som helst, även hardcore-akten Hatebreed och dödsmetallbandet Dying Fetus propsar på ett omnämnande, något de självfallet också ska få. Svenska Hypocrisy är också ofarligt att montera upp på influensplatån. Ja, det är en osalig blandning av allsköns extremmetall – en kompott som visserligen inte känns särdeles fräsch men märk väl är mustig och besynnerligt underhållande. Periodvis alldeles fenomenalt. Faktiskt.

Recensenten var David Noaksson och han tvekade inte att ge plattan åtta av tio i betyg.
Citera
2026-07-14, 20:37
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
All Shall Perish ska fira att deras andra album fyller 20 år med en turné: 'THE PRICE OF EXISTENCE 20 YEAR ANNIVERSARY TOUR'.

Bara datum i USA, som väntat. Skulle ni kunna åka över Atlanten för att se en konsert med ert favoritband?
Citera
2026-09-16, 20:19
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
All Shall Perish har tydligen kommit ut med en helt ny låt vid namn “Be As Kings, Be As Gods”. Hittade en recension av den på Metalinsider.net.

Tar med lite av recensionen:

Citat:
This song they have dropped, Be As Kings, Be as Gods, represents a legacy of endurance that I have already preached has had the most immaculate impact on my industry upbringing. Once again, long-time friend and incredible mind Zack Ohren produced it. The song itself sounds like the band knows what’s coming for us prophetically in the most ungodly season of political corruption imaginable. Every member of this band is an open book of rampant intellect and rationality. They have nothing to hide, and you can tell by the way they present every explosion on this track.

Håller ni med om att detta är bra och efterlängtat? Recensionen skrevs av Jordeana Bell (Sep 9, 2026).
Citera
2026-09-30, 20:25
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
All Shall Perish har en intressant sak postat. Bandet har startat en Kickstarter.com-kampanj för att få in pengar till nästa album.

Citat:
All Shall Perish NEW ALBUM : First record in 15 years!
You never let us forget: every day we were gone, you demanded new music. Now we're label-free, writing and fueled 100% by YOU. LFG!!!

• $ 90,913 pledged of $ 75,000 goal
• 874 backers
• 3 days to go

Det var siffrorna som jag tyckte var intressanta att kolla in:

Citat:
BUDGET:
Finish recording $30,000 (40%)
Videos $18,000 (24%)
Promotion $8,250 (11%)
Contingency $7,000 (9%)
Mastering $5,000 (7%)
Platform fees $6,750 (9%)
Goal $75,000 (100%)

Ovanligt att man går ut med exakt hur mycket det kostar och hur mycket man planerar spendera på sånt här.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-09-30 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in