2026-04-22, 05:28
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
John Ashby förföljde sitt offer från bussen.

I hennes hem våldtog och misshandlade han henne.

Motivet: Han trodde att den sikhiska kvinnan var muslim.

Sadistisk våldtäkt där han kallade offret för "muslimsk jävla bitch":

Citat:
Han ska också ha hällt varmvatten över henne och beordrat henne att säga halleluja och upprepa ett mantra om att han tillhör det brittiska herrefolket.

Efter våldtäkten beordrade han henne att gå till sovrummet och lägga sig på sängen. Återigen sa han att han var där för att ha roligt. Men ett ljud fick honom att fly.

Efter överfallet larmade kvinnan själv polisen. I ett första förhör berättade hon:

– Han kallade mig för en muslimsk jävla bitch. Jag svarade att jag inte är muslim, att jag är sikh.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/erkanner-valdtakt-trodde-sikhiska-offret-var-muslim/
Citera
2026-04-22, 05:45
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänker att en man som bryter sig in i en kvinnas hem och misshandlar och/eller våldtar henne, ska ha lagens strängaste straff. Det är sådant här som gör att kvinnor måste vara oroliga, hålla sig inne och försöka skydda sig på olika sätt hela livet, samt leva med en oro för sig själva och sina döttrar, systrar och väninnor.

Det spelar ingen roll var mannen kom ifrån eller var kvinnan kom ifrån, eller om det faktum att de tillhörde olika kulturer och religioner (oavsett om han missuppfattat kvinnans kultur och religion eller inte) hade någon betydelse i mannens sjuka hjärna. Detta delmotiv är underordnat. Det hade inte varit ett dugg bättre om han brutit sig in hos en infödd engelsk tjej.
Citera
2026-04-22, 06:47
Moderator
MrFishboys avatar
Frågan är ju varför just den här våldtäkten blir en nyhet i Sverige?
För sexuellt våld mot kvinnor har rapporterats som en epidemi i Storbritannien; https://www.europaportalen.se/notis/2024/07/vald-mot-kvinnor-sprids-som-en-epidemi-i-storbritannien
Sen är det i Storbritannien precis som i Sverige och resten av Europa, främlingarna som är överrepresenterade i kriminalitet; https://www.gov.uk/government/statistics/ethnicity-and-the-criminal-justice-system-2022/statistics-on-ethnicity-and-the-criminal-justice-system-2022-html
Rapporteras det om fallet för att det är så sällsynt? Eller är det ett led i en agenda?

Vad det gäller gärningsmannen kan man ju hoppas att han får ett mer lämpligt straff för sina gärningar i framtiden.
Senast redigerad av MrFishboy 2026-04-22 kl. 06:58. Anledning: Tappade ett ”en”
Citera
2026-04-22, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Frågan är ju varför just den här våldtäkten blir en nyhet i Sverige?
För sexuellt våld mot kvinnor har rapporterats som en epidemi i Storbritannien; https://www.europaportalen.se/notis/2024/07/vald-mot-kvinnor-sprids-som-en-epidemi-i-storbritannien
Sen är det i Storbritannien precis som i Sverige och resten av Europa, främlingarna som är överrepresenterade i kriminalitet; https://www.gov.uk/government/statistics/ethnicity-and-the-criminal-justice-system-2022/statistics-on-ethnicity-and-the-criminal-justice-system-2022-html
Rapporteras det om fallet för att det är så sällsynt? Eller är det ett led i en agenda?

Vad det gäller gärningsmannen kan man ju hoppas att han får ett mer lämpligt straff för sina gärningar i framtiden.

Hund biter man, ingen nyhet. Man biter hund, nyhet.
Citera
2026-04-22, 07:12
Medlem
Vilket svin.
Ja, klart det här blir en nyhet i Sverige. Äntligen kan man skriva nåt negativt om vita män.
Citera
2026-04-22, 07:25
Medlem
triptykens avatar
Hemskt jävla brott som alla våldtäkter självklart men en dubbel utsatthet att man valdes ut på grund av hur man ser ut och inte kan andra på.

Samma som hur kvinnor överlag måste vara dubbelt vaksamma, och konstant beredda att misstro män, mäns intentioner och handlingar pga såna här hemska saker så är ju problemet att när nåt som ditt utseende ses som en orsak till ilska så börjar man misstro allas beteenden. "Fick jag nej för att jag borde få nej, eller för hur jag ser ut?" osv
Citera
2026-04-22, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Första gången vad händer?

Första gången en blattekvinna blir våldtagen av en vit man.
Citera
2026-04-22, 07:41
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det låter extremt osannolikt att det här skulle vara första gången.
Citera
2026-04-22, 08:16
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Det låter extremt osannolikt att det här skulle vara första gången.
ja, det har säkert hänt någon förut men som du säger, det -är extremt osannolikt.
Citera
2026-04-22, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

Kan nog nästan hålla med om detta, åtminstone de närmsta 500 åren...
Citera
2026-04-22, 08:20
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
ja, det har säkert hänt någon förut men som du säger, det -är extremt osannolikt.
Vilka källor bygger du det på?
Citera
2026-04-22, 08:21
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Kan nog nästan hålla med om detta, åtminstone de närmsta 500 åren...
Du kan nästan hålla med? Låter som du vet vad du snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in