Citat:
Ursprungligen postat av
Kundalini
Det är bara för att du är väldigt ointelligent jämfört med judarna. Alla kontrolleras av judar och ingår i olika komplotter och subkomplotter för att krossa din ras. Du styrs också av judar. Det är därför du hela tiden tänker på judar och ser judar bakom allting. Om du vill bli fri från de judiska krafterna som styr måste du först bli fri från din antisemitism. Men det är förstås också en judisk fobi som de kontrollerar dig med.
Det är rent fel att du drar in ‘judar’ här. Det är inte ens det diskussionen handlar om. Du projicerar. Jag pratar om hur aktörer som Mossad och CIA jobbar – strategiskt, kallt och långsiktigt. I den världen är det standard att man ibland tolererar eller använder motstridiga krafter för egna syften. Det är analys. Inte att peka ut någon folkgrupp.
Jag är arab, alltså själv semit, och tillräckligt påläst för att fatta att verkligheten inte är svartvit. Ja, jag läser det som intresserar mig och bekräftr mina uppfattningar, precis som alla andra, men jag är också medveten om att det finns annat där ute. Jag har mao en bra bild av historien och relationerna i regionen, utan att låtsas vara allvetande.
Så att du försöker vinkla det här till antisemitism blir bara fel och pinsamt. Jag vet mycket väl hur judar har levt i arabiska samhällen, både historiskt och i dag. Att det finns folk med skeva åsikter är en sak men att klistra det på mig är något helt annat. Och för tydlighetens skull: både araber och judar är semiter, inklusive jag. Så din etikett blir inte bara fel, den blir ganska genomskinlig också. Den funkar säkert med Alice Måwes följare men inte med mig.
För att göra en lång historia kort: den där typen av tolkning – att kasta ur sig etiketter istället för att faktiskt förstå vad som sägs; kanske funkar i vissa kretsar, typ Richard Jomshof-nivå. Men inte på mig. Jag ser exakt vad du gör, och det håller inte.