2026-04-22, 01:37
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag har väldigt svårt att tro att CIA och/eller Mossad inte skulle tänka att det är bra att ha någon som på utsidan är emot oss och dessutom vet vi ju att de tänker väldigt långsiktigt men jag har väldigt svårt att kunna tänka något scenario där detta skulle kunna vara bra?
Citera
2026-04-22, 01:44
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag har väldigt svårt att tro att CIA och/eller Mossad inte skulle tänka att det är bra att ha någon som på utsidan är emot oss och dessutom vet vi ju att de tänker väldigt långsiktigt men jag har väldigt svårt att kunna tänka något scenario där detta skulle kunna vara bra?

Det är bara för att du är väldigt ointelligent jämfört med judarna. Alla kontrolleras av judar och ingår i olika komplotter och subkomplotter för att krossa din ras. Du styrs också av judar. Det är därför du hela tiden tänker på judar och ser judar bakom allting. Om du vill bli fri från de judiska krafterna som styr måste du först bli fri från din antisemitism. Men det är förstås också en judisk fobi som de kontrollerar dig med.
Citera
2026-04-22, 02:03
Medlem
Att han är CIA är väl en vedertagen sanning vid det här laget? Varför skulle han annars förneka att hans döda far var CIA-agent som stred för contrarevolutionärerna i Nicaragua? Jag har mycket svårt att tro att han är kopplad till Mossad dock. Varför skulle Israel sätta han som topp 10 antisemitisk influerare annars.
Citera
2026-04-22, 02:13
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det är bara för att du är väldigt ointelligent jämfört med judarna. Alla kontrolleras av judar och ingår i olika komplotter och subkomplotter för att krossa din ras. Du styrs också av judar. Det är därför du hela tiden tänker på judar och ser judar bakom allting. Om du vill bli fri från de judiska krafterna som styr måste du först bli fri från din antisemitism. Men det är förstås också en judisk fobi som de kontrollerar dig med.

Det är rent fel att du drar in ‘judar’ här. Det är inte ens det diskussionen handlar om. Du projicerar. Jag pratar om hur aktörer som Mossad och CIA jobbar – strategiskt, kallt och långsiktigt. I den världen är det standard att man ibland tolererar eller använder motstridiga krafter för egna syften. Det är analys. Inte att peka ut någon folkgrupp.

Jag är arab, alltså själv semit, och tillräckligt påläst för att fatta att verkligheten inte är svartvit. Ja, jag läser det som intresserar mig och bekräftr mina uppfattningar, precis som alla andra, men jag är också medveten om att det finns annat där ute. Jag har mao en bra bild av historien och relationerna i regionen, utan att låtsas vara allvetande.

Så att du försöker vinkla det här till antisemitism blir bara fel och pinsamt. Jag vet mycket väl hur judar har levt i arabiska samhällen, både historiskt och i dag. Att det finns folk med skeva åsikter är en sak men att klistra det på mig är något helt annat. Och för tydlighetens skull: både araber och judar är semiter, inklusive jag. Så din etikett blir inte bara fel, den blir ganska genomskinlig också. Den funkar säkert med Alice Måwes följare men inte med mig.

För att göra en lång historia kort: den där typen av tolkning – att kasta ur sig etiketter istället för att faktiskt förstå vad som sägs; kanske funkar i vissa kretsar, typ Richard Jomshof-nivå. Men inte på mig. Jag ser exakt vad du gör, och det håller inte.
Citera
2026-04-22, 02:30
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det är rent fel att du drar in ‘judar’ här. Det är inte ens det diskussionen handlar om. Du projicerar. Jag pratar om hur aktörer som Mossad och CIA jobbar – strategiskt, kallt och långsiktigt. I den världen är det standard att man ibland tolererar eller använder motstridiga krafter för egna syften. Det är analys. Inte att peka ut någon folkgrupp.

Jag är arab, alltså själv semit, och tillräckligt påläst för att fatta att verkligheten inte är svartvit. Ja, jag läser det som intresserar mig och bekräftr mina uppfattningar, precis som alla andra, men jag är också medveten om att det finns annat där ute. Jag har mao en bra bild av historien och relationerna i regionen, utan att låtsas vara allvetande.

Så att du försöker vinkla det här till antisemitism blir bara fel och pinsamt. Jag vet mycket väl hur judar har levt i arabiska samhällen, både historiskt och i dag. Att det finns folk med skeva åsikter är en sak men att klistra det på mig är något helt annat. Och för tydlighetens skull: både araber och judar är semiter, inklusive jag. Så din etikett blir inte bara fel, den blir ganska genomskinlig också. Den funkar säkert med Alice Måwes följare men inte med mig.

För att göra en lång historia kort: den där typen av tolkning – att kasta ur sig etiketter istället för att faktiskt förstå vad som sägs; kanske funkar i vissa kretsar, typ Richard Jomshof-nivå. Men inte på mig. Jag ser exakt vad du gör, och det håller inte.

Jaja, leta du efter Illuminati
Citera
2026-04-22, 07:21
Medlem
Trucker (ja sic) är köpt av Ryssland, det har varit otroligt jävla uppenbart länge. Nu anfaller man ryssarnas allierade och Trucker blir förvånande nog upprörd.

Trump är en jävla idiot, och jag håller med Trucker om det han säger ok Israel och Iran, men som sagt, han säger det för att han är en rysk propagandist.
Citera
2026-04-22, 09:04
Medlem
Klas-Vegass avatar
Att han är mossad kan du spola med tanke på vad han säger-

HAns pappa var CIA. tucker är journalist men han kan säkert användas av CIA som en asset för att tex plantera ideer (precis som sovjet använde Palme).
Dessa jobb brukar hållas inom familjen.

Jag vet inte varför fd. CIA John Kiriakou dyker upp i mitt flöde konstant men han är ju inte nådig i kritiken och hur CIA ser på mossad. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&hs=Ankp&sca_esv=4120b7f1f0b03a83&udm=7&fbs=ADc_l -YGrpJMQtvjQ6h14rj-dfIrqfs6rS3LkWZuYQkP3fXtrgvkACwqKwTt2DG2wStpTKBRbY UxASXk9zgyVjW7fqeXvR_K MG7we78wZU_eG2DBUSLNknKna_Al8Qh6SKCTMer0NHozjC_HkC puHUjr4_2yUvPw8TsJ0dsd6aHfJ7n4HoHs_CE1au3wbzrrhDJw k3o5MsbUfRyUXlov5lRV_ljk_TrNcw&q=John+Kiriakou+nob ody+likes+mossad&sa=X&ved=2ahUKEwiV5vmK8YCUAxVbDRA IHaQBGFoQtKgLegQIFxAB&biw=1147&bih=670&dpr=1.76

Det kan mycket väl vara på CIAs vägnar han kritiserar Israel. Även om kritiken är berättigad. Måste vara svårt att vara en säkerhets-tjänst när hela regeringen är ett värddjur åt en annan nation.

Nej, judar är inte intelligenta. De är hänsynslösa pga neurologiska sjukdomar. Du ser direkt att ben shapiro har autism, så även Gene simons, Milton Friedman. Judarna i Israel har dubbelt så hög frekvens avc autism som den arabiska befolkningen.
"RAsbiologi" skapades i tyskland för att hjälpa just judar när man noterade den enorma andelen neurologiska sjukdomar. Men de gav också Hitler belägg för att något var fel med rasen.

28% av alla judar har glasögon tex. 85% av alla religiösa. Skador på synnerven utvecklas i livmodern inte av att "läsa". Annars skulle studenter som läser litt.vet ha mer glasögon än alla andra vilket de inte har.

Men eftersom jag har fakta och inte bara subjektivt tyckande lär mitt inlägg anmälas.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2026-04-22 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in