2026-04-21, 10:42
Medlem
Har skapat en hemsida i Wix som i princip är klar, designen ser bra ut osv. Gjorde den på min laptop och för att slutligen anpassa den till mobil/padda har jag sökt igenom den med Site Checker “Fix Responsive Issue” flera ggr och gjort alla ändringar som föreslagits (overlaps, grids, cells, width m.m.). Men den ser fortfarande helt förjävlig ut i mobilversion och på padda! Någon som vet vad jag gör för fel eller om det är något jag missat?
Citera
2026-04-21, 10:52
Medlem
kalkryggars avatar
Ja du har missat att det fortfarande 2026 finns en anledning till varför folk betalar massa para till webbutvecklare.

Du får nog vara lite mer tydlig med vad det är som är fel. Uppenbart att det är responsiviteten som inte fungerar. Men lite mer tydligt.
Citera
2026-04-21, 14:57
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Fråga Klåd.
Citera
2026-04-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja du har missat att det fortfarande 2026 finns en anledning till varför folk betalar massa para till webbutvecklare.

Du får nog vara lite mer tydlig med vad det är som är fel. Uppenbart att det är responsiviteten som inte fungerar. Men lite mer tydligt.

Ok men är frilans och har inte råd just nu. Visst, jag kan absolut ge en tydligare beskrivning, men vad vill du att jag beskriver?
I mobil-versionen ligger t.o.m. sidorna i fel ordning när man scrollar. På Hero-sidan är rubriker korrekt centrerade, men buttons och annat har flyttat sig och lagt sig mitt över texten. På många sidor har rubrikerna hamnat mitt över texten istället för ovanför. Flera bilder har beskurits så att de ser helt galna ut.
Citera
2026-04-21, 15:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealB
Ok men är frilans och har inte råd just nu. Visst, jag kan absolut ge en tydligare beskrivning, men vad vill du att jag beskriver?
I mobil-versionen ligger t.o.m. sidorna i fel ordning när man scrollar. På Hero-sidan är rubriker korrekt centrerade, men buttons och annat har flyttat sig och lagt sig mitt över texten. På många sidor har rubrikerna hamnat mitt över texten istället för ovanför. Flera bilder har beskurits så att de ser helt galna ut.

Det är helt omöjligt att veta hur du ska fixa problemen utan att man får se det eller se koden osv. Det kan beror på olika anledningar varför en knapp lägger sig fel (vad som enligt dig är fel).

Wix är ju annars något jag anser att en seriös person håller sig ifrån.
Citera
2026-04-21, 19:07
Medlem
Citat:
Det är helt omöjligt att veta hur du ska fixa problemen utan att man får se det eller se koden osv. Det kan beror på olika anledningar varför en knapp lägger sig fel (vad som enligt dig är fel).

Wix är ju annars något jag anser att en seriös person håller sig ifrån.

Ok, men vad rekommenderar du då ist för Wix?
Citera
2026-04-21, 20:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ok, men vad rekommenderar du då ist för Wix?

Det beror helt och hållet på vad det är för webbsida. Är det en webbshop, en CV-sida, en blogg, en portfolio för bilder, En sida du lägger upp videoklipp från Youtube?
Citera
2026-04-21, 21:29
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Har skapat en hemsida i Wix som i princip är klar, designen ser bra ut osv. Gjorde den på min laptop och för att slutligen anpassa den till mobil/padda har jag sökt igenom den med Site Checker “Fix Responsive Issue” flera ggr och gjort alla ändringar som föreslagits (overlaps, grids, cells, width m.m.). Men den ser fortfarande helt förjävlig ut i mobilversion och på padda! Någon som vet vad jag gör för fel eller om det är något jag missat?

Skriv i nån AI agent

Skapa en snygg modern sida den ska likna den här sidan (klistra in bild på nån hemsida du tycker är snygg)

Sen skriver du gör den ännu snyggare och modernare och lägg till det och det och det.

Du kan tex skriva jag vill ha en orange knapp där och knappen ska göra det här osv osv osv

Sidan klar på 30 sekunder och nu kan du fokusera på andra saker.
Citera
2026-04-21, 21:31
Medlem
Citat:
Det beror helt och hållet på vad det är för webbsida. Är det en webbshop, en CV-sida, en blogg, en portfolio för bilder, En sida du lägger upp videoklipp från Youtube?

Det är en webbsida för min konsultverksamhet inom marknadsföring, så väldigt basic med info och bilder. Den innehåller alltså inte webbshop, bloggande eller en massa videos. Så inga speciella element.
Den har en typ av portfolio-sida där jag har lagt upp referenser från företag och projekt jag jobbat med, där är det ganska mycket bilder och så. Men inget speciellt som sagt.
Citera
2026-04-22, 04:39
Medlem
bithaxs avatar
Det är ju så att när man använder billiga produkter så får man ett billigt resultat allt som oftast.

Testa om någon indier på fiver kan fixa den.
Eller lär dig använda ai och bygg med ai i stället.
Citera
2026-04-22, 08:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det är en webbsida för min konsultverksamhet inom marknadsföring, så väldigt basic med info och bilder. Den innehåller alltså inte webbshop, bloggande eller en massa videos. Så inga speciella element.
Den har en typ av portfolio-sida där jag har lagt upp referenser från företag och projekt jag jobbat med, där är det ganska mycket bilder och så. Men inget speciellt som sagt.

Simpelt att lära sig tillräckligt med kod för att lösa det själv. Du sitter några lördagar och söndagar i några veckor från tidig morgon till sen kväll och pluggar in HTML, CSS och minimalt med JavaScript.

Sen har du gjort det själv. Jag skulle tippa på att det för en normalbegåvad inte behöver ta mer än 48 timmar vilket blir 4 dagars heltidsarbete för en som är egenföretagare. Om du bara gör det på helger så blir det två veckor alltså.

Sen styr du över innehållet helt själv exakt hur du vill ha det och sitter inte fast i klorna på skumraskföretag som Wix (trix).
Citera
2026-04-22, 18:42
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Är det en sida som ska bli officiell på nätet så kanske du tom vågar lägga ur URLn till sidan, dvs en länk till sidan så vi kan se hur den ser ut och vilka ändringar du bör göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in