2026-04-21, 03:16
  #1
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
"Centre for European Policy Studies försökte för några år sedan kvantifiera vad lågprisflyget betytt för den europeiska integrationen. Man kan tycka vad man vill om bolaget men i tysthet var det Ryanair som på många sätt gjorde Erasmus-studier, arbetskraftsmigration, distansförhållanden och helgpendling möjliga i Europa."
https://efn.se/elon-musk-mot-ryanair-vad-kostar-det-egentligen-att-lita-pa-usa

Får Ryanair tillräckligt med erkännande för det dom gjort för Europa? Kan man till och med säga att dom bedriver någon typ av samhällstjänst? Flyg åt alla, oavsett plånbok.
Citera
2026-04-21, 06:05
  #2
Medlem
Om man nu ser det som positivt att fattiga studenter och rumänska brottslingar kan pendla hit, ja.
Citera
2026-04-21, 06:59
  #3
Medlem
Ryanair är ett skitbolag som folk inte borde nyttja.
De följer väldigt sällan utslagen i Allmänna reklamationsnämnden.
Citera
2026-04-21, 08:05
  #4
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ryanair är ett skitbolag som folk inte borde nyttja.
De följer väldigt sällan utslagen i Allmänna reklamationsnämnden.

Well..
En biljett går inte allt för sällan på 200kr.

Om du anser det är värt att blanda in arn för det så får de stå för dig. Men det säger mer om dig än om ryanair.
Citera
2026-04-21, 08:49
  #5
Medlem
Även om Ryanair inte är världs bästa på service så fyller de ett syfte plus de håller priserna nere på biljetter hos "mer service" bolagen.
Citera
2026-04-21, 09:12
  #6
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ryan air drar väl in sina pengar på dyra tillägg för mer eller mindre allt förutom dig själv.
Ska man bara förflytta kroppen och inte behöver någon packning för sin resa så varför inte, måste man ha med sig packning, vill ha något att äta på planet osv så är det bättre att åka norweigen eller liknande bolag.
Citera
2026-04-21, 09:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ryan air drar väl in sina pengar på dyra tillägg för mer eller mindre allt förutom dig själv.
Ska man bara förflytta kroppen och inte behöver någon packning för sin resa så varför inte, måste man ha med sig packning, vill ha något att äta på planet osv så är det bättre att åka norweigen eller liknande bolag.

Precis så upplevde jag det när jag åkte till London nyligen på pappret såg biljetten billig ut men det åts snabbt upp av tilläggs tjänsterna och blev i slutändan lika dyrt eller dyrare än andra alternativ
Citera
2026-04-21, 10:12
  #8
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ryan air drar väl in sina pengar på dyra tillägg för mer eller mindre allt förutom dig själv.
Ska man bara förflytta kroppen och inte behöver någon packning för sin resa så varför inte, måste man ha med sig packning, vill ha något att äta på planet osv så är det bättre att åka norweigen eller liknande bolag.

Precis! Bokade just en tur o retur inom Sydeuropa för 29€98. Ska vara borta 3 dagar så behöver inte mer än badbyxor och ett ombyte, resan tar en timme så jag hinner inte äta deras gräsliga mat, behöver inte vara först ombord, har ingen favoritplats på planet och har redan en försäkring. Klart prisvärt för Mig.
Citera
2026-04-21, 14:07
  #9
Medlem
Otroligt att folk fortfarande verkar förvånade över hur det funkar med tillägg och pris när man bokar flyg. Nog för att Ryan Air var tidiga med det, upplägget, men det har ju varit standard på massa flygbolag länge nu.
Citera
2026-04-21, 20:51
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Precis så upplevde jag det när jag åkte till London nyligen på pappret såg biljetten billig ut men det åts snabbt upp av tilläggs tjänsterna och blev i slutändan lika dyrt eller dyrare än andra alternativ

Japp, det är exakt där de suger ut pengarna på en annars så billig och bra biljett. Så länge du inte behöver lägga till något så är det perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Precis! Bokade just en tur o retur inom Sydeuropa för 29€98. Ska vara borta 3 dagar så behöver inte mer än badbyxor och ett ombyte, resan tar en timme så jag hinner inte äta deras gräsliga mat, behöver inte vara först ombord, har ingen favoritplats på planet och har redan en försäkring. Klart prisvärt för Mig.

Smart men låter inte som att min sambo följde med🤪
Då hade det behövts en större väska med bara olika outfits och kanske ska hon träna någon gång så då behövs kläder för det plus att på kvällen blir det kyligt så kläder för det osv osv osv. Då är ändå inte min sambo den mest kräsna och kinkiga av alla kvinnor ska tilläggas.
Citera
2026-04-21, 22:05
  #11
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Japp, det är exakt där de suger ut pengarna på en annars så billig och bra biljett. Så länge du inte behöver lägga till något så är det perfekt.



Smart men låter inte som att min sambo följde med🤪
Då hade det behövts en större väska med bara olika outfits och kanske ska hon träna någon gång så då behövs kläder för det plus att på kvällen blir det kyligt så kläder för det osv osv osv. Då är ändå inte min sambo den mest kräsna och kinkiga av alla kvinnor ska tilläggas.

Jag köpte en väska på Nätet som är exakt Ryanairs storlek så jag vet precis vad jag får 🐑 stoppa ner. Pengarna jag spar på att flyga budget använder jag till bra hotell och god mat på destinationen.
Citera
2026-04-22, 07:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Well..
En biljett går inte allt för sällan på 200kr.

Om du anser det är värt att blanda in arn för det så får de stå för dig. Men det säger mer om dig än om ryanair.

Jag anser inte att priset spelar någon roll. Ett företag som inte följer utslagen i ARN skall man inte göra affärer med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in