2026-04-20, 20:04
Medlem
När jag ska skicka en fil från min dator till någon så väljer jag ju Öppna.
Då öppnas ju ett fönster där jag vill att alla filer i en mapp ska visas men det visas inga filer alls för det är förvalt längst ned till höger "Anpassade filer". Då måste jag varje gång gå in och i stället välja "Alla filer" och då kan jag se filerna i mappen.
Detta händer varje gång men så har det inte varit innan så någon inställning måste ha ändrats men VAR kan jag hitta den...?
Jag har Windows 11 Pro.
Citera
2026-04-20, 20:57
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Det är väl bara skrivskyddade och dolda systemfiler som inte "syns" om man inte väljer *.*?
Citera
2026-04-20, 21:48
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Pratar du om filkopiering över ett nätverk till någon annan dator eller om att skicka en fil som bilaga till ett mail? I händelse av sistnämnda: vilken mailklient använder du?
Citera
2026-04-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Då öppnas ju ett fönster där jag vill att alla filer i en mapp ska visas men det visas inga filer alls för det är förvalt längst ned till höger "Anpassade filer". Då måste jag varje gång gå in och i stället välja "Alla filer" och då kan jag se filerna i mappen.
Detta händer varje gång men så har det inte varit innan så någon inställning måste ha ändrats men VAR kan jag hitta den...?
Jag har Windows 11 Pro.
Använder du olika program för att öppna filutforskaren, eller använder du ett specifikt program?

Jag killgissar och tror att du använder ett specifikt program och det är det programmet som väljer ”Anpassade filer”
Citera
2026-04-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Pratar du om filkopiering över ett nätverk till någon annan dator eller om att skicka en fil som bilaga till ett mail? I händelse av sistnämnda: vilken mailklient använder du?

Nej jag syftar på att skicka filer t.ex. via Whatsapp.
Citera
2026-04-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Använder du olika program för att öppna filutforskaren, eller använder du ett specifikt program?

Jag killgissar och tror att du använder ett specifikt program och det är det programmet som väljer ”Anpassade filer”

Nej jag använder inget specifikt program för att öppna det.
Det handlar t.ex. om att jag ska skicka filer via Whatsapp. När jag gär det så öppnas ju ett fönster och där ska man normalt se alla filer i just den mappen som öppnas och så har det alltid varit innan men helt plötsligt så har det ändrats till att endast Anpassade filer kan ses.
Citera
2026-04-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Det är väl bara skrivskyddade och dolda systemfiler som inte "syns" om man inte väljer *.*?

Osäker på vad du menar.
Normalt sett så när jag ska skicka en fil (med t.ex. Whatsapp) så öppnas ju ett fönster och då ser man alla filer i den mapp som öppnas och så är det ju normalt men något har ändrat sig och det står Anpassade filer och då ser jag inga av de filer som jag vill skicka utan måste välja Alla filer i listpilen och det är irriterande att man måste göra detta varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in