2026-04-20, 03:35
Medlem
Voloteas avatar
Normalt sett är reklamen före YouTube-klipp ganska harmlös, det är mest reklam för tandkräm, bilar eller streamingtjänster.

Jag har dock vid två tillfällen fått upp Nextorys reklam. Första gången visades en tjej som lyssnade på en ljudbok där berättaren detaljerat beskrev ett knivmord med blod och köttslamsor. Igår var det ett AI-genererat klipp där en hund sparkas och plågas svårt, medan rösten beskrev lidandet innan hunden ”räddas”.

Vilken reklambyrå tar fram sådana här störda och vidriga reklamfilmer åt Nextory? Känns som att någon på deras byrå tror att extremt chockerande innehåll ska locka prenumeranter.
Senast redigerad av Volotea 2026-04-20 kl. 03:41.
Citera
2026-04-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Normalt sett är reklamen före YouTube-klipp ganska harmlös, det är mest reklam för tandkräm, bilar eller streamingtjänster.

Jag har dock vid två tillfällen fått upp Nextorys reklam. Första gången visades en tjej som lyssnade på en ljudbok där berättaren detaljerat beskrev ett knivmord med blod och köttslamsor. Igår var det ett AI-genererat klipp där en hund sparkas och plågas svårt, medan rösten beskrev lidandet innan hunden ”räddas”.

Vilken reklambyrå tar fram sådana här störda och vidriga reklamfilmer åt Nextory? Känns som att någon på deras byrå tror att extremt chockerande innehåll ska locka prenumeranter.

Jag reagerade också på denna beskrivning då "kniven skar in i köttet och blodet rann" någonting sådant.
Grov beskrivning av ett styckmord...? Inte lämpligt kan jag tycka.
Citera
2026-04-20, 09:26
Medlem
Kan inte också ett problem vara när klippen visas.
Visa det innan en Kalle anka film är inte bra.
Funkar kanske bättre om klipp innan andra mord.
Citera
2026-04-20, 10:53
Medlem
HBTKuks avatar
Vem bryr sig? Du får bo skyddad i en grotta om ingen dramatik ska nå dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in