Citat:
Jo, allt tyder absolut på att det är så och insikten om det tycker jag hjälper till mycket att försöka förstå och tolka sin omvärld och relationen mellan könen. Jag antar att den alternativa idén (att vi "borde" attraheras av samma saker) kommer från teorin om att män och kvinnor är identiska, och alla beteendeskillnader är inlärda. OM så vore fallet så borde vi förstås också gå igång på samma grejer.
Citat:
Jo, det är ju en lustig / tragisk sak förstås att det är så. Sedan kan det ju för all del ändå indirekt ge utdelning. Själv gillar jag exempelvis intelligenta kvinnor, men det spelar ingen roll för mig vilken utbildning hon har gått, men när hon är smart så ökar också sannolikhet att hon gått en utbildning, osv.
Citat:
Nja, faktum är ju att propagandan under lång tid varit just så: män bör anta kvinnliga attribut som att ta mindre plats, vara inkännande, vara mer lyssnande, ha mer kontakt med sina känslor, vara snälla och fogliga. Då kommer relationerna med kvinnor bli så mycket bättre. Jag trodde själv på detta tidigare i livet! Helt oväntat nog ledde det till mycket sämre attraktion från kvinnor ...