Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
Jag förstår att du tycker det är svårt.
Procentuellt, hur många ministrar har vi i regeringen från opposition?
Tänk till nu innan du gräver gropen ännu djupare.
Inga. De är ju opposition, inte regering.
Regeringen utses av det/de partier som har majoritet i riksdagen.
Och även om riksdagen utgjorde regering skulle inte V ha 20%, efter som de har under 10% av rösterna, så hur tänker du?
Tycker du % är svårt?
Varför borde V ha 20% ministrar? Och S 70%? Vilka ska då ha resterande 10%
Failade du matten redan på lågstadiet? Eller är du bara helt dum i huvudet?