Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Enligt lagförslaget skall det vara "ansvarig myndighet" som bestäms av regeringen.
Det framgår inte vilken myndighet de tänkt sig skall vara ansvarig men jag kan tänka mig att det är polismyndigheten eller åklagarmyndigheten.
Brukar meddelas av regeringen med en förordning vilken myndighet det är. Så att de kan byta myndighet vid organisationsändringar utan att ändra lagen.