2026-04-23, 20:20
  #121
Medlem
Jag har fått höra att hon och en kompis var inne i stan och festade, blev avsläppt på yttre furulund hos nån hon skulle sova hos, men blev osams över nåt så hon tog sin bil och körde onykter hem (skulle till Burs, så är ju fel väg att köra över Lojsta för det första) Har tydligen lagt ut snapar där hon kör i 140km/h. Så onykter, alldeles för hög hastighet och telefonpillande = ingen bra kombo.
Citera
2026-04-23, 20:28
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMilla
På ön finns inga älgar eller grävlingar. Endast rådjur. Jag vet inte om det är skog där men om det var öppet så borde rådjur ha synts i tid kanske.

Det är helt öppet där, bara åkrar runtomkring
Citera
2026-04-23, 21:04
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Jag har fått höra att hon och en kompis var inne i stan och festade, blev avsläppt på yttre furulund hos nån hon skulle sova hos, men blev osams över nåt så hon tog sin bil och körde onykter hem (skulle till Burs, så är ju fel väg att köra över Lojsta för det första) Har tydligen lagt ut snapar där hon kör i 140km/h. Så onykter, alldeles för hög hastighet och telefonpillande = ingen bra kombo.

Jag har hört de ryktet med, MEN....min erfarenhet vid dödsolyckor bland yngre så uppstår det alltid massa rykten, ryktespridare påstår nästan alltid att det är sant. Men man ska vara skeptisk till de. Många ggr är de osanningar eller halvsanningar som förvärras när de sprids. Jag hörde 160 km/h och 170 km/h.... o snap osv..
Citera
2026-04-23, 21:14
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Jag har fått höra att hon och en kompis var inne i stan och festade, blev avsläppt på yttre furulund hos nån hon skulle sova hos, men blev osams över nåt så hon tog sin bil och körde onykter hem (skulle till Burs, så är ju fel väg att köra över Lojsta för det första) Har tydligen lagt ut snapar där hon kör i 140km/h. Så onykter, alldeles för hög hastighet och telefonpillande = ingen bra kombo.
Mamman? bor nära Hemse, vid väg 144. Kan det vara därför hon körde 142an, istället för 143an?
Citera
2026-04-23, 22:06
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Jag har hört de ryktet med, MEN....min erfarenhet vid dödsolyckor bland yngre så uppstår det alltid massa rykten, ryktespridare påstår nästan alltid att det är sant. Men man ska vara skeptisk till de. Många ggr är de osanningar eller halvsanningar som förvärras när de sprids. Jag hörde 160 km/h och 170 km/h.... o snap osv..

Ja, självklart är det ju med en nypa salt man ska ta rykten, om man inte står med faktan själv. Den jag hörde det ifrån hade i sin tur hört det från vännen som Alm* var med den kvällen. Båda fick skjuts av samma person efteråt men blev avsläppta på olika ställen.
Citera
2026-04-23, 22:08
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Mamman? bor nära Hemse, vid väg 144. Kan det vara därför hon körde 142an, istället för 143an?

Om vi spekulerar så är det ju en möjlig anledning.
Citera
2026-04-23, 22:12
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Om vi spekulerar så är det ju en möjlig anledning.
Och pappan? bor söder om mamman.
Jag baserar detta på var den unga kvinnan och de 2 andra bott tidigare.
Citera
2026-04-23, 22:28
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Att Gotlänningar kör väldigt uselt i korsningar o rondeller är ingen hemlighet. Men ändå är det oftast turister som krockar på sommaren. Historiskt har man sänkt skylthastigheterna under sommaren och höjt under vintern när det är sämre väglag....(och bara Gotlänningar kvar på ön)

Jo bilparken är gammal, men vi har saltfria vägar så bilarna rostar inte sönder vilket gör att man behöver inte köpa ny bil så ofta. Så omoderna men inte dålig kvalité. Däremot sämre bllar vid krock pga äldre bilar inte är utformade optimalt för krockar.
Skyltar de om vägen när det är turistsäsong? Det var inte bussigt. Nästan som en form av diskriminering… När på sommaren gör de det?
Diskrimineringen går ut på att de egentligen bara bryr sig om att det går bra för Stockholmarna - Hur det går för Gotlänningar räknas inte!

Tur för dem att Gotlänningarna inte är kapabla att fatta logiken...
Citera
2026-04-23, 22:41
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den bilden motsvarar här på google map. Sån bredsladd får man inte i 80 utan att man typ somnat, nåt djur hoppat upp, man kommit ner i vägrenen och krängt upp, eller liknande överraskning.

https://www.google.se/maps/
Vad får dig att tro att hon körde i 80 å inte 45?

Min mormor får tex inte sladd med permobilen så jag fattar inte hur denna olycka gick till.
Citera
2026-04-23, 22:53
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Jag har fått höra att hon och en kompis var inne i stan och festade, blev avsläppt på yttre furulund hos nån hon skulle sova hos, men blev osams över nåt så hon tog sin bil och körde onykter hem (skulle till Burs, så är ju fel väg att köra över Lojsta för det första) Har tydligen lagt ut snapar där hon kör i 140km/h. Så onykter, alldeles för hög hastighet och telefonpillande = ingen bra kombo.

Dår får man skylla sig själv...om det nu är sant
Citera
2026-04-23, 23:03
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Jag har fått höra att hon och en kompis var inne i stan och festade, blev avsläppt på yttre furulund hos nån hon skulle sova hos, men blev osams över nåt så hon tog sin bil och körde onykter hem (skulle till Burs, så är ju fel väg att köra över Lojsta för det första) Har tydligen lagt ut snapar där hon kör i 140km/h. Så onykter, alldeles för hög hastighet och telefonpillande = ingen bra kombo.

Har hört typ samma. Ska tydligen ha filmat när hon kört för fort o skickat snaps o allt så antagligen är de väll ingen hård nöt o knäcka vad som hänt. Men finns ju andra frågor man vill få svar på som hur hon egentligen åkt av, vad dog hon av, vem kontaktade SOS osv.
Citera
2026-04-23, 23:25
  #132
Medlem
exoticspices avatar
Onykter, telefonpillande, för hög hastighet och säkert fortfarande arg i bilen efter bråket hos den hon skulle sova hos.

Vem skulle hos sova hos och varför tog inte den personen bilnyckeln för att stoppa Al*a att köra berusad?

Den personen kan inte må så bra idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in