Citat:
Ursprungligen postat av
Kanonen56
Tänk om du inte hade börjat. Då hade du inte haft sådär.
Nej men nu har jag börjat och kan inte spola tillbaka tiden. Samtidigt så har pillren hjälpt mig mycket. Har aspergers och även lidit av ångest och social ångest hela livet. Att kunna vara helt avslappnad och lite avtrubbad i sociala situationer som annars ger mycket ångest och dränerar energin är underbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
CooolaFlickan2014
skippa gräset
Kommer inte skippa det. Rökar bara 1-3 dagar i veckan och känner mig inte beroende av det. Kan vara utan längre utan problem. Antar att du menar pga att det kan ge lite noja och ja det gör det ibland i slutet av ruset. Men annars har det mest positiv inverkan på mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Lösningen är att succesivt trappa ner.
Och allt beror på ju på vad behov är för dig. Om du behöver bli flöddrad, röka gräs och kolla film varje helg så kommer det gå åt helvete igen.
Ja cold turkey går uppenbarligen inte när jag bara klarar lite över ett dygn. Så det får ske sakta. Vid behov för mig är vid stark ångest eller att ta i förebyggande syfte om jag ska göra något som jag vet ger mycket ångest. Att bli flöddrad och helt borta i huvudet ibland är ju trevligt men att kunna hålla det till ett par gånger i månaden istället för 2-3 gånger i veckan är målet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Jag tvingades att göra en ofrivillig CT efter 20 år av och på. Vad jag har gått igenom vill jag inte berätta. Och inget jag rekommenderar.
Gör en långsam nedtrappning så blir det lättare. Och att sedan ta det sporadiskt fungerar inte, du är snart tillbaka.
Var det vården som tvingade dig? Hört liknande historia från andra. Ingen kommer kunna tvinga mig sluta cold turkey för jag fixar mina piller själv. Ska ta det väldigt långsamt. Jag vill väldigt gärna kunna fortsätta ta sporadiskt för dom har verkligen hjälpt mig mycket. Att kunna ta vid ångest och jobbiga situationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Sluta inte med benzo och Gabapentin samtidigt. Det kommer att leda till krampanfall.
Trappa ut benzo först men var noga med att inte höja dosen av Gabapentin.
Nej jag får ta en i taget. Blir nog katastrof annars. Har ju ingen bestämd dos av varken benzo eller gabapentin. Det varierar mycket efter behov och om jag tagit nåt annat samma dag. Har ett litet apotek här hemma med allt möjligt men är inte beroende av något av det andra utan tar bara sporadiskt.