2026-04-20, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Just det!
Håller med!
Hur ända in i glödheta har de fått stanna så längre utan att avlägsnas?
Sen skriver media om hur synd det är om dessa, media är så styrt åt ett enda håll och absolut inte granskande av fakta.

Public unservice.

Verkligen intressant hur det är möjligt att ha artiklar som helt saknar grundläggande fakta men gör helt orimliga vinklingar och tolkningar.

De borde verkligen ställas inför rätta.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-04-20 kl. 08:09.
Citera
2026-04-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Att man stannar länge i ett land illegalt är inte skäl för att få stanna kvar. Varför är det massa vänsterblivna nollor här som tror det?

Det är ju Sveriges officiella hållning och politik som man inte följer vid några enstaka tillfällen.

Jag är emot den men den men man kan förstå att folk blir förundrade när en minoritet av vissa illegala ska utvisas medan majoriteten "får stanna".
Citera
2026-04-20, 08:30
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar ju enligt artikeln själv om en personer med stroke och svår PTSD.

D.v.s. personer om är djupt kostsamma och skadliga för samhället.

Sen så ska ju inte en enda person från Uzbekistan så klart vara i Sverige.

De här personerna har väl alltid utvisats, inget nytt direkt.

Så klart ska sonen också utvisas dock.
Ja, de har nyligen drabbats av det. Eller menar du att alla som behöver vårdas på sjukhus vid svårare åkommor ska utvisas per automatik?
Citera
2026-04-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Ja, de har nyligen drabbats av det. Eller menar du att alla som behöver vårdas på sjukhus vid svårare åkommor ska utvisas per automatik?

Det verkar finnas olika tankegångar i tråden.

1. Man kan stanna om man har giltiga skäl (asyl och arbetskraftsinvandring)

2. Man kan stanna om man är en nettobidragare till det offentliga.

3. Man ska stanna bara för att.

De här personerna kan alltså ganska enkelt avfärdas från kategorierna 1 och 2 så då återstår kategori 3.

Den kategori som jag tycker är rimlig är att man kan komma om man har något exceptionellt att erbjuda det svenska folket, exempelvis om man är nobelpristagare eller liknande kanske (4).
Citera
2026-04-20, 08:38
Medlem
The Crashs avatar
Citat:

De här personerna kan alltså ganska enkelt avfärdas från kategorierna 1 och 2 så då återstår kategori 3.

Den kategori som jag tycker är rimlig är att man kan komma om man har något exceptionellt att erbjuda det svenska folket, exempelvis om man är nobelpristagare eller liknande kanske (4).
Det var inte min fråga. Min fråga är om en person arbetar i Sverige i 20 år och sedan drabbas av en stroke. Räknas den per automatik som en kostnad i din nazistiska kalkyl? Därmed uppstår min fråga: Vilka fler patienter ska vi utvisa? Kanske kan rulla ut din farmor på en jolle på Atlanten när hon lider av KOL och cancer.
Citera
2026-04-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Det var inte min fråga. Min fråga är om en person arbetar i Sverige i 20 år och sedan drabbas av en stroke. Räknas den per automatik som en kostnad i din nazistiska kalkyl? Därmed uppstår min fråga: Vilka fler patienter ska vi utvisa? Kanske kan rulla ut din farmor på en jolle på Atlanten när hon lider av KOL och cancer.

Fast denna/dessa personer har ju inte kunnat försörja sig själva..det är ju en lögn. Om de hade kunnat göra det hade de haft permanent uppehållstillstånd för länge sedan. De har sannolikt även arbetat illegalt eller begått andra brott för att försörja sig själva eftersom de saknat rätten att arbeta under större delen av deras vistelse i landet.
Citera
2026-04-20, 08:55
Medlem
löls avatar
TS ditt lilla vänster-troll.

Arbetsdagen börjar med att sprida snyft-historier 😂

Ett par som hamnar fel. Är det allt?
Senast redigerad av löl 2026-04-20 kl. 09:01.
Citera
2026-04-20, 09:02
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:

De som har tillstånd att vara i Sverige ska inte utvisas, är inte svårare än så
Citera
2026-04-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-stodet-fran-tusentals-sundsvallsbor-dmitriy-och-elena-ska-utvisas-efter-22-ar

Ett välintegrerat gift par som bott här i 22 år ska ut, men deras son får stanna.
Självklart ska detta par få vara kvar här och fortsätta bidra till samhället.

Så här blir det när högernationalisterna har makten.
Hur många fler sådana här utvisningar kommer vi att få se om Åkesson får makten efter valet?

När kommer rubrikerna att en hel somalisk barnfamilj utvisas pga Storebrodern i familjen har skjutit en i Vårby?
Citera
2026-04-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Antalet utvisningar är åt skogen för låg. Jag gissar vi borde utvisa iaf 100-300 om dagen.
Börja med alla arbetsskygga hucklen och deras familjer .
Naturligtvis alla som tillhör gäng eller har begått ett brott.

Verkar ju alltid handla om någon läkarstudent som skall utvisas till Kazakstan.
Citera
2026-04-20, 09:17
Medlem
Frågan som man måste ställa sig är varför deras status har kunnat vara osäker i 22 år? Hur är det möjligt att människor kan leva så länge i ett land utan att frågan om medborgarskap har blivit avgjord? Och hur många andra lever på ett liknande sätt?

Vi måste införa helt andra rutiner när man hanterar frågan om flyktingstatus/invandrarstatus.
Citera
2026-04-20, 09:24
Medlem
löls avatar
FYI

Tyskland har samma problem som oss.
Gissar på att i stort alla andra länder i EU har samma problem.

Utvisningar verkställs inte eller så avviker de som ska ut.

Resulterar blir att inget händer och skuggsamhället växer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in