2026-04-17, 22:39
Medlem
fonders avatar
Jag har sökt, men inte hittat någon tråd om brottet.

Reza Pahlavi besökte tydligen Sverige nyligen efter att han bjudits hit av SD och KD och i en aktion visar någon sitt missnöje med det hela med tre hängda dockor och med en skylt där det står "Folkmördare, bödlar och lakejer”.

Vad vet ni och vad tycker ni om att det rubriceras som olaga hot?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7p7RLW/aktion-infor-exilprinsens-besok
Citera
2026-04-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag har sökt, men inte hittat någon tråd om brottet.

Reza Pahlavi besökte tydligen Sverige nyligen efter att han bjudits hit av SD och KD och i en aktion visar någon sitt missnöje med det hela med tre hängda dockor och med en skylt där det står "Folkmördare, bödlar och lakejer”.

Vad vet ni och vad tycker ni om att det rubriceras som olaga hot?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7p7RLW/aktion-infor-exilprinsens-besok
Har du någon annan länk eller bild som inte går till Aftonbladet? (Jag vägrar betala för att slippa cookies)

Jag har för mig det var något liknande med en Erdogan-docka när Sverige höll på att gå med i Nato?
Citera
2026-04-17, 23:24
Medlem
Kapuffs avatar
Terrorist vänstern
Citera
2026-04-17, 23:34
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Har du någon annan länk eller bild som inte går till Aftonbladet? (Jag vägrar betala för att slippa cookies)

Jag har för mig det var något liknande med en Erdogan-docka när Sverige höll på att gå med i Nato?

Har du Instagram? I så fall här är en bild från Instagram. https://www.instagram.com/p/DXEV9fMjbY7/
Citera
2026-04-17, 23:36
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Terrorist vänstern

Man behöver inte vara vare sig vänster eller terrorist för att vara missnöjd med att Sverige lägger sig i Irans problem, tänker jag.
Citera
2026-04-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Terrorist vänstern
Kommer du ihåg Finspång-memen som var populär bland högern för 10 år sedan?

Den handlade om att man skulle hänga politiker osv i Finspång pga invandringspolitiken.

Det här med att hänga politiker verkar vara en gränsöverskridande sak.
Citera
2026-04-17, 23:42
Medlem
Jag gissar att koranbrännarhögern kommer att uppvisa en dubbelmoral gällande yttrandefrihet.
Citera
2026-04-17, 23:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag gissar att koranbrännarhögern kommer att uppvisa en dubbelmoral gällande yttrandefrihet.

Jag gissar att hatvänstern som vanligt inte bryr sig om hot, hat och våld när den riktas mot högern.
Citera
2026-04-17, 23:57
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag gissar att hatvänstern som vanligt inte bryr sig om hot, hat och våld när den riktas mot högern.
Det är de enda jävlarna som kan tänka sig sitta och sy en jävla docka också.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo

Det är ett personligt hot om våld att hänga en docka föreställandes en politiker.
Citera
Igår, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Det är ett personligt hot om våld att hänga en docka föreställandes en politiker.

Och yttrandefrihet, för den som tycker att yttrandefrihet ska vara villkorslös.
Citera
Igår, 00:18
Medlem
Jag har varken insta eller Aftonbladet men vill se bilder på dockorna. Och kan man köpa dem?
Hemskt tilltag hursomhelst. Vem fasen vill hänga dockor liksom? Då måste man vara riktigt störd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in