2026-04-17, 22:02
Medlem
Tja, nu är det så att jag under en längre tid haft ett spelproblem, är helt fri från skiten nu. Men under tiden så har jag dragit på mig en hel del jävla skitlån, totalt cirka 90k. Lånen är hos följande

Remember kreditkort 10k ränta ca 20%
Fairlo 20k ränta ca 20%
Anyfin 10k ränta 18%
Binly finans 18k ränta 22%
Tomly finans 20k ränta 22%
Lumify 10k ränta 22%
Totalt cirka 90k

Har stabil inkomst på 25 netto, och kan leva på cirka 15 utan konstigheter, men undrar om det inte är värt det att samla ihop alla lån hos min vanliga bank och få en bättre ränta, går de ens? Är för övrigt 20 år gammal, 9 uc, inga anmärkningar eller så. Har inte heller några tillgångar som är värda något vidare.
Citera
2026-04-17, 22:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo 20 bast med inkomst. Ordna upp det. 90k är ju inget. I dagsläget. Men med skitlån kommer du bara betala ränta utan att skulden minskas till du sitter i skiten. Så ja ett och då till med ett plan på X antal år att du är fri från det!

Edit. Att "bara" 90k minus pga spelproblem är ju faktiskt rätt bra. Du insåg detta snabbt och ja med inkomst kunde du ju satt dig i nära miljonskulder pga spelande. Så dyrbar läxa men samla detta hos en bank till ett lån som du betalar av så snabbt som möjligt. Sedan inget mera spelade. Utan anmärkningar och med fast inkomst är ju detta 90k med ok ränta hos en bank inget svårt att få.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-04-17 kl. 22:21.
Citera
2026-04-17, 22:09
Medlem
che3s avatar
Klart du skall slå ihop lånen.
Citera
2026-04-17, 22:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledigalennart
Tja, nu är det så att jag under en längre tid haft ett spelproblem, är helt fri från skiten nu. Men under tiden så har jag dragit på mig en hel del jävla skitlån, totalt cirka 90k. Lånen är hos följande

Fairlo 20k ränta ca 20%
Anyfin 10k ränta 18%
Lumify 10k ränta 22%
Totalt cirka 90k

Har stabil inkomst på 25 netto, och kan leva på cirka 15 utan konstigheter, men undrar om det inte är värt det att samla ihop alla lån hos min vanliga bank och få en bättre ränta, går de ens? Är för övrigt 20 år gammal, 9 uc, inga anmärkningar eller så. Har inte heller några tillgångar som är värda något vidare.
Slå ihop lånen om det går, hör med banken. Om det inte går så betar du av detta lätt på 1-2 år. Lycka till!
Citera
2026-04-17, 22:34
Medlem
försök att samla hos en bank på 3år 5procent ränta gör oerhörd skilnad.
Citera
2026-04-17, 22:38
Medlem
Connykrims avatar
Om man bara hade 90k skämtar du eller!

Själv har man ca 1 mille den du! Efter allt krimliv o gambling o shit.

Tjänar ändå idag nästan 70/mån men lever fan inte bra
Citera
2026-04-17, 23:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Om man bara hade 90k skämtar du eller!

Själv har man ca 1 mille den du! Efter allt krimliv o gambling o shit.

Tjänar ändå idag nästan 70/mån men lever fan inte bra

Om man bara... Jo 90k är litet. Inget krimliv men har ca 200k i skuld i skatter och CSN. Ytterligare ca 400k i inkasso "on hold". Dvs De tar inte detta till kronis. Eftersom jag redan har skulder till staten och de har företräde. Så 400k i inkasso. Det är just snabblån tagit för att finansiera spelande. Jag behöver 1 mille för att lösa allt detta. Får liksom inga lån heller för har anmärkningar.

Det är ju framtiden för TS om inte lösa det.

Det som ärligt sabbade upp för mig helt ärligt. Var enskilt företag. Jag fick alla skattskulder personligen. Hur detta ens kan vara tillåtet är en fråga. Om AB och fanns inga anmärkningar alls från den advokat som sköte konkursen. Jag tjänade helt enkelt inte tillräckligt för den skatt jag trodde jag skulle betala. Men jag fick alla skulder personligen bara för fucking enskild firma. Om AB hade inget hamnat på mig. Så starta aldrig enskild, kör på AB. Det är mitt råd.

Sedan var det noll från staten. Men för fan jag är inte ens skyldig er detta! Det står i redovisningen men vänta 1 år och det blir minus. Men icke staten skulle ha in sina stålar på direkten. Som egentligen inte fanns. Men dumm som man redovisade minus direkt och skatteskulder går till kronis direkt... Innan det var jag extremt noga med allt. Men när det hände tänkte jag fan skit i allt. Jag försökte vara ärlig men de sabbade det för mig. Skit i allt typ...
Senast redigerad av Zaedrews 2026-04-17 kl. 23:53.
Citera
2026-04-18, 03:15
Medlem
Airwave92s avatar
90k och du är bara 20 år. Du fixar det på nolltid
Citera
2026-04-18, 05:29
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:

Fairlo 20k ränta ca 20%
Anyfin 10k ränta 18%
Lumify 10k ränta 22%
Totalt cirka 90k

Grattis till att ha kommit ur det där jävla helvetet, hoppas du spärrat dig, annars ser du till att göra det snarast!
Det finns även hjälpgrupper om du behöver nån att snacka med, ett otroligt bra stöd kan jag säga.
Men om du är helt klar med spelandet och känner dig trygg nu så är det perfekt, dina skulder är inte massiva även om det kan kännas så, räntan suger och du verkar skärpt och har begripit att den är boven, klart du ska börja snacka med din bank, inte säkert alls att dem vill hjälpa dig men dem kan ge dig bäst ränta och dem ser ju alla dina transaktioner så var öppen med allt för dem.
Skulle du inte få ett lån så misströsta inte, då får du kämpa lite bara, betala in extra på ett lån i taget tills det är borta, sedan tar du nästa, det går fortare och fortare då du får mer utrymme efter varje betalning, du kan även ringa och prata med dem och fråga om antingen räntefria månader eller sänkt ränta, men det lånet med högsta ränta ska betalas av först, lev snålt och betala av så mycket du bara kan, kanske kan skaffa dig en liten extra inkomst under tiden du betar av skiten?

Hoppas du får till det, klipp kreditkort och håll dig ifrån spelandet, skippa alla små onödiga utgifter, såna ruinerar ens ekonomi utan att man tänker på det, drick ett glas vatten istället för en läsk/energidryck, sätt in pengar på sparkontot istället för magen 😊

Sen ska du leva fritt utan lån och utan missbruk, glöm inte att njuta av livet, det är kort och varje dag ska man försöka göra något man trivs med att göra, finns ingen tid för annat 😉

Kämpa på och lycka till

/FD spelmissbrukare
Citera
2026-04-18, 07:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Fairlo 20k ränta ca 20%
Anyfin 10k ränta 18%
Lumify 10k ränta 22%
Totalt cirka 90k

90k kan du be att få låna av mamma eller pappa och de kan vara med när du löser lånen. Sedan ger du dem 10k i månaden i nio månader så är du ur detta till januari.
Citera
2026-04-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
90k kan du be att få låna av mamma eller pappa och de kan vara med när du löser lånen. Sedan ger du dem 10k i månaden i nio månader så är du ur detta till januari.

Morsan har skuldsanering och farsan är död, så att låna från nära och kära är kört. Har möjligtvis en i familjen som kan stå med på lånet typ? (Om det funkar så)?
Citera
2026-04-18, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Grattis till att ha kommit ur det där jävla helvetet, hoppas du spärrat dig, annars ser du till att göra det snarast!
Det finns även hjälpgrupper om du behöver nån att snacka med, ett otroligt bra stöd kan jag säga.
Men om du är helt klar med spelandet och känner dig trygg nu så är det perfekt, dina skulder är inte massiva även om det kan kännas så, räntan suger och du verkar skärpt och har begripit att den är boven, klart du ska börja snacka med din bank, inte säkert alls att dem vill hjälpa dig men dem kan ge dig bäst ränta och dem ser ju alla dina transaktioner så var öppen med allt för dem.
Skulle du inte få ett lån så misströsta inte, då får du kämpa lite bara, betala in extra på ett lån i taget tills det är borta, sedan tar du nästa, det går fortare och fortare då du får mer utrymme efter varje betalning, du kan även ringa och prata med dem och fråga om antingen räntefria månader eller sänkt ränta, men det lånet med högsta ränta ska betalas av först, lev snålt och betala av så mycket du bara kan, kanske kan skaffa dig en liten extra inkomst under tiden du betar av skiten?

Hoppas du får till det, klipp kreditkort och håll dig ifrån spelandet, skippa alla små onödiga utgifter, såna ruinerar ens ekonomi utan att man tänker på det, drick ett glas vatten istället för en läsk/energidryck, sätt in pengar på sparkontot istället för magen 😊

Sen ska du leva fritt utan lån och utan missbruk, glöm inte att njuta av livet, det är kort och varje dag ska man försöka göra något man trivs med att göra, finns ingen tid för annat 😉

Kämpa på och lycka till

/FD spelmissbrukare

Apropå extrainkomst så jobbar jag redan åtminstonde 6 dagar veckan så får allt in lite extra, jämnar dock ut sig då det inte finns lika mycket jobb på vintertid i min bransch. Problemet är bara den extra stressen som blir när jag ska hålla reda på alla olika lån, det hade vart skönt med en stor faktura varje månad istället, om den är på 10, 8 eller 12 det spelar mig inte så stor roll. Vill bara inte behöva vänta tills allt är avbetalt för att få nån form av sinnesfrid, stressar tillräckligt på jobbet och det blir bara att jag ligger hemma i soffan och oroar mig resten av tiden pga kaoset i min ekonomi om du fattar va jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in