Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Nej, du misslyckades med uppgiften.
Så här kommer den igen:
Vilken ny personbil (avsedd för persontransport) med bensinmotor tror du håller ihop i minst 20 år och 30 tusen mil med hjälp av enbart normal service?
Motivera ditt svar.
Frågan är irrelevant för det jag skrivit i tråden.
Se allt jag skrivit, citerat och länkat, vilka styrker det jag skrivit
Den generella uppfattningen från seriösa källor som granskat saken i många år, är att de bilar vi har idag, alltså bilar som är tillverkade de senaste säg 10 åren, har generellt sett högre materialkvalitet, högre precision på tillverkningen, hårdare kvalitetskontroll, håller högre kvalitet och har bättre driftsäkerhet, än äldre generationer av bilar generellt sett har hade.
Jag har inte sagt något all om vilka bränslen etc. Så sluta dra i målstolpar och hoppa tuva.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Skulle säga att du har skrivit ned svaret där. Skulle dessutom säga att det är generellt för de flesta märken och modeller.
Självklart har ekonomer ett stort inflytande, det har det här de alltid haft, och ska ha.
Hur menar du att en tillverkare av något inte skulle ha stor nytta av ekonomer?
Dock är det nog en spridd missuppfattning att ekonomer bara skulle vara av ondo, och orsaka t ex sämre kvalitet. De kan faktiskt påverka även åt andra hållet, att vissa saker blir dyrare i vissa steg i produktionen för att på sikt ändå bli billigare för att kvaliteten ökar.