2026-04-17, 18:00
Medlem
Offerviljas avatar
Blev de egoistiska för att de växte upp i en Bullerbynvärld - eller vad beror det på? Varenda inlägg som man läser av en boomer så kan man se att boomersarna bara brydde sig om sig själva. Det är bara jag, jag, jag hela tiden. Hur kunde boomersarna bli så himla egoistiska och vidriga? Hur kommer samhället att bli när de dör - kommer samhället att bli mycket mindre egoistiskt då? De unga lider och plågas, medan världens mest egoistiska generation spelar golf i Spanien, dricker drinkar och njuter. Jag hatar gamla egoistiska svenskar! Enligt mig är de unga svenskarna underbara. De vidrigaste människorna som finns är de som är födda mellan 1937 och 1968. Jag hatar riktigt gamla människor. Era tankar om rasförrändande boomers?
Citera
2026-04-17, 18:09
Avstängd
Negreritvs avatar
Det luktar avundsjuka märker jag. Men det förstår man med tanke på hur lätt det var förr i tiden. Enkelt att skaffa en anställning och flytta hemifrån när man var arton år.
Citera
2026-04-17, 18:09
Medlem
Det är väl allmänt känt att enkla liv skapar veka människor?
Citera
2026-04-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Det är väl allmänt känt att enkla liv skapar veka människor?

A-kassa, LAS, Socialbidrag, Bostadstillägg, Föräldraledigt, VAB, Ränteavdrag, Skuldsanering, Maxtaxa, Högskoleprovet, Trygghetsrådet, Garantipension?
Citera
2026-04-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
A-kassa, LAS, Socialbidrag, Bostadstillägg, Föräldraledigt, VAB, Ränteavdrag, Skuldsanering, Maxtaxa, Högskoleprovet, Trygghetsrådet, Garantipension?

Ett homogent land slår allt det där. Jag har för övrigt aldrig nyttjat något av det.
Citera
2026-04-17, 18:49
Medlem
Generation Alpha är väl värst. Curlade, skjutsade genom hela livet av sina hårt arbetande föräldrar.

Skulle snarare säga att egoismen ökar för varje generation
Man märker tydligt hur pengarna fördelas allt sämre. Rika har mer och fattiga mindre
Boomers växte upp under en tid då man skapade välfärd och stöd för alla
Därför kunde de flesta leva drägligt. Idag verkar vissa svälta

I grunden är boomers mest nationalistiska med flaggor och plikttroget följer svenska traditioner
Medan yngre knappt vet vilken veckodag det är
Citera
2026-04-17, 18:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Generation Alpha är väl värst. Curlade, skjutsade genom hela livet av sina hårt arbetande föräldrar.

Skulle snarare säga att egoismen ökar för varje generation
Man märker tydligt hur pengarna fördelas allt sämre. Rika har mer och fattiga mindre
Boomers växte upp under en tid då man skapade välfärd och stöd för alla
Därför kunde de flesta leva drägligt. Idag verkar vissa svälta

I grunden är boomers mest nationalistiska med flaggor och plikttroget följer svenska traditioner
Medan yngre knappt vet vilken veckodag det är

Defensiv ser jag?
Citera
2026-04-17, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Blev de egoistiska för att de växte upp i en Bullerbynvärld - eller vad beror det på? Varenda inlägg som man läser av en boomer så kan man se att boomersarna bara brydde sig om sig själva. Det är bara jag, jag, jag hela tiden. Hur kunde boomersarna bli så himla egoistiska och vidriga? Hur kommer samhället att bli när de dör - kommer samhället att bli mycket mindre egoistiskt då? De unga lider och plågas, medan världens mest egoistiska generation spelar golf i Spanien, dricker drinkar och njuter. Jag hatar gamla egoistiska svenskar! Enligt mig är de unga svenskarna underbara. De vidrigaste människorna som finns är de som är födda mellan 1937 och 1968. Jag hatar riktigt gamla människor. Era tankar om rasförrändande boomers?

Spelar golf i Spanien? Du tror att boomer = typ överklass?
Citera
2026-04-17, 19:03
Medlem
Fan vad ni ska gnälla på boomers hela tiden😂 det börjar bli löjligt och smått komiskt. Vad är grejen?😂 är detta den nya invandraren typ?

Vi andra växte också upp med boomers, kan inte minnas att jag någonsin hört någon gnälla på en specifik äldre generation så mycket som ni gör, varken ur eget minne (är inte supergammal dock) men inte heller någon historisk referens

Jag slår fan vad om att detta handlar om att det känns coolt när man säger ordet ”boomer”😂 det är ju bara själva ordet som är nytt, och det låter lite coolt - and that’s all that matters to you god damn kids!🤨👴🏻
Senast redigerad av Ballooong 2026-04-17 kl. 19:19.
Citera
2026-04-17, 19:54
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Spelar golf i Spanien? Du tror att boomer = typ överklass?
Skitsamma vilken klass de tillhör. Boomersarna måste straffas för att de lät sina barn och barnbarn våldtas. Jag hatar deras egoism. Man kan inte vara nationalist utan att hata den egoistiska generationen. Sluta våldta era barn och barnbarn. Jag hatar, hatar, hatar er!
Citera
2026-04-17, 19:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Skitsamma vilken klass de tillhör. Boomersarna måste straffas för att de lät sina barn och barnbarn våldtas. Jag hatar deras egoism. Man kan inte vara nationalist utan att hata den egoistiska generationen. Sluta våldta era barn och barnbarn. Jag hatar, hatar, hatar er!

Har du sett åldern på Afs riksdagskandidater? Boomers nästan hela bunten, inklusive Eva-Marie Olsson.
Citera
2026-04-17, 20:41
Avstängd
TheGretaResets avatar
Här är min startade tråd i ämnet "boomers". 13 sidor blev det:

(FB) Hur ser du på boomers dvs människor födda mellan 1945 och 1964

De flesta boomers jag känner har djävligt gott ställt. De har blivit en och annan krona på bostäder ja. Det går inte att komma runt.
Senast redigerad av TheGretaReset 2026-04-17 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in