Citat:
Ursprungligen postat av
grekkoz1
Du som alltid varit med i kvarken, kan det varit en vedergällning eller revirattentat?
Jag förstår att du inte vet vem som blev beskjuten, men om du kanske anar vad som skulle kunna ligga till rot, vem är mest utsatt just nu.
Det som framgick i rapporteringen på plats av Palmkvist är att bilen verkar ha blivit påskjuten på Södra Gulsparvsgatan 24-26 (vändzon eller parkeringsplatser, jag vet inte riktigt), och enligt Palmkvist är inte BO hemmahörande i området. Om det stämmer lär han ha blivit goad dit. Men, vi vet också att Palmkvist drar lite raketer ibland för att det inte ska bli för lätt att lista ut vem BO eller MGM är. Flera personer kontaktade Palmkvist på morgonen och sa att det finns stor risk för hämndattacker i närtid och att det handlar om "en sida mot en annan", så det lär ju inte röra sig om vanliga pundare eller något sådant.
Det senaste som hänt på Södra Gulsparvsgatan som jag minns är ju stora ärendet kring "alliansen", Juden osv. Då var det ett grovt vapenbrott på Södra Gulsparv 26 som jag minns det. Nu vill jag inte skriva ut några namn här eftersom jag inte vet om detta har någon som helst koppling, men det fanns ju 2 ganska klara sidor i det målet. På ena sidan var det Pianisten och hans tvillingbror, och på andra sidan ett antal personer kopplade till Juden. Palmkvist pratar om att BO är känd gängkriminell, så det är ju inte helt otänkbart att det skulle kunna ha något med de här två olika sidorna att göra. Jag hoppas Right-humanist trillar in i tråden, han brukar ha bättre koll än jag.