Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Då får man köra dubbfria allrounddäck.
Livsfarligt. Precis som med oftast elbilar, de tillåts använda lågfriktionsdäck för att spara några Kw. Men de redan tunga bilarna får en väldigt lång bromssträcka.
Dessa allrounddäck är medelmåttiga på både vinter som sommar, dessutom så slits de ner mycket snabbt, inte bra för miljön det heller.