Igår, 04:13
Medlem
Mohaves avatar
Jag är bra på att placera pengar. Kan jag starta en fond som andra kan sätta pengar i? Så tar jag en liten avgift på det vi tjänar tillsammans.
Citera
Igår, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag är bra på att placera pengar. Kan jag starta en fond som andra kan sätta pengar i? Så tar jag en liten avgift på det vi tjänar tillsammans.
Börja med att ordna finansiärer, det kommer att behövas mycket, mycket pengar.

Här har du lite av vad som mer behövs,
Så svårt är det att starta en aktiefond
https://hernhag.se/sa-svart-ar-det-att-starta-en-aktiefond/
Citera
Igår, 05:54
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Börja med att ordna finansiärer, det kommer att behövas mycket, mycket pengar.

Här har du lite av vad som mer behövs,
Så svårt är det att starta en aktiefond
https://hernhag.se/sa-svart-ar-det-att-starta-en-aktiefond/
Tack!

Ja, det verkar lättare sagt än gjort. Jag ska snacka med mina rika kompisar om saken.
Citera
Igår, 06:00
Medlem
Citat:
Tack!

Ja, det verkar lättare sagt än gjort. Jag ska snacka med mina rika kompisar om saken.
Vad skulle vitsen för dig som privatperson vara, att starta en aktiefond? Du verkar ju vara en riktigt duktig aktieplacerare, så varför starta ett bolag?
Citera
Igår, 06:06
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Vad skulle vitsen för dig som privatperson vara, att starta en aktiefond? Du verkar ju vara en riktigt duktig aktieplacerare, så varför starta ett bolag?
Jag slår index varje år. Då kan jag hjälpa andra att också göra det. Och ta någon procent på det. Det är min affärsidé.
Citera
Igår, 06:10
Medlem
Citat:
Jag slår index varje år. Då kan jag hjälpa andra att också göra det. Och ta någon procent på det. Det är min affärsidé.
Vilket index är det du slår varje år? Grekiska börsens? Och varför vill du blanda in andra? Du torde ju redan vara yberrik, för inte handlar det om att du slagit något index i två-tre år, eller?
Citera
Igår, 06:19
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Vilket index är det du slår varje år? Grekiska börsens? Och varför vill du blanda in andra? Du torde ju redan vara yberrik, för inte handlar det om att du slagit något index i två-tre år, eller?
Globala index! Jag har klurat ut en algoritm som vinner över dessa.

Ja, faktiskt varje år under de år jag provkört den.

Men ja, bara kört den i tre år nu. Så den måste testas mer. Inte minst stresstestas vid dramatiska rörelser.
Citera
Igår, 06:25
Medlem
Citat:
Globala index! Jag har klurat ut en algoritm som vinner över dessa.

Ja, faktiskt varje år under de år jag provkört den.

Men ja, bara kört den i tre år nu. Så den måste testas mer. Inte minst stresstestas vid dramatiska rörelser.
Om dina aktier gick bättre än globala index i sek förra året, så är det knappast en merit. De gick back, om du inte visste det.
Senast redigerad av Stiffinger Igår kl. 06:29.
Citera
Igår, 06:39
Medlem
Jag är övertygad om TS förträfflighet! Vart swishar jag?

(Just ja, anonymiteten på FB förhindrar mig från att fråga efter Swish… jag får inte efterfråga info som kan leda till personen. ej heller kan jag fråga i vilken stad jag kan lämna en kasse pengar under en bänk… ovan fråga är, om det inte är uppenbart, ej menad allvarligt, utan som ett ”skämt”. är det ok för ts om kassen med pengar lämnas i sundsvall? I anonymitetens namn då. Hoppas jag inte blir både anmäld och varnad för 1.06 nu…)
Citera
Igår, 06:40
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Om dina aktier gick bättre än globala index i sek förra året, så är det knappast en merit. De gick back, om du inte visste det.
Förundrande matematik!
Citera
Igår, 06:42
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Jag är övertygad om TS förträfflighet! Vart swishar jag?
Du swishar ingenstans. Men du får gärna komma med tankar om frågan i tråden.
Citera
Igår, 06:48
Medlem
Citat:
Förundrande matematik!
Vad menar du? Avanza global backade nästan en procent 2025, liksom övriga globalindexfonder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in