https://www.expressen.se/nyheter/politik/valkompass/
På expressen kan man göra valkompassen. Men först ska man välja minst tre ämnen för att få ett relevant resultat.
Men inget av ämnena intresserar mig det minsta!
Ämnena är:
Arbetsmarknad - finns väl ingen vettig människa som redan har arbete som bryr sig?
Ekonomi - bra tack! Eller är det här nån av dom där "öhh sänk skatten" eller "öhh höj skatten"-ämnena?
Utbildning - finnes! Måste säga att mitt intresse för utbildningsfrågor blivit mindre och mindre sedan jag själv blev klar med min utbildning för en herrens massa år sedan.
Jämlikhet och jämställdhet - det orkar ju ingen med. Blir ju bara massa tjat om kvotering.
Bostad och landsbygd - kan ju bara intressera hemlösa och bönder. Jag är ingendera.
Rättspolitik - intresserar ju bara människor som är rädda för att gå utanför dörren.
Utrikespolitik och försvar - vi är ju med i Nato nu så det får räcka så.
Miljö och energi - känns som vi är lite klara med det nu, ni tog i för mycket, nu orkar vi inte höra mer om miljön... sorry.
Invandring - samma sak där, efter några år på Flashback orkar man inte med mer invandrarsnack.
Socialpolitik - vet jag inte vad det är.
Fattar inte hur folk ska kunna bry sig om dessa frågor tillräckligt för att gå till valstugorna?