2026-04-16, 22:34
Medlem
Ja, finns det liknande advokater som Saul Goodman från serien Better Call Saul i sverige?

Flamboyanta, marknadsför sig själva etc?

Vet inte hur jag ska förklara riktigt men alla som sett serien vet vad jag menar hur han är.
Citera
2026-04-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Ja, finns det liknande advokater som Saul Goodman från serien Better Call Saul i sverige?

Flamboyanta, marknadsför sig själva etc?

Vet inte hur jag ska förklara riktigt men alla som sett serien vet vad jag menar hur han är.
Ja, men var det inte några advokater för ett par år sen som förmodligen förlorade sin licens för att de hängde med gängkriminella osv? De verkade vara lite som du beskriver.

Saul är dock coolare, men också mer tragisk.
Citera
2026-04-16, 22:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Skumrask-advokater finns det gott om i Sverige. De har dock i regel inte samma färglada klädstil som Saul Goodman. De saknar även utstrålningen.
Citera
2026-04-17, 00:48
Medlem
Soulflowers avatar
Leif Silbersky är den första jag kom att tänka på, men det är inte riktigt det du söker.
Men eftersom vi har teleologisk tolkning av lagen i sverige och yankee doodles har textualistisk tolkning, så kanske Leif är det närmsta vi kommer.
Citera
2026-04-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Leif Silbersky är den första jag kom att tänka på, men det är inte riktigt det du söker.
Men eftersom vi har teleologisk tolkning av lagen i sverige och yankee doodles har textualistisk tolkning, så kanske Leif är det närmsta vi kommer.

Leffe var väl snarare stel och torr som bara den.
Citera
2026-04-17, 01:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower

Leffe den gamle bögen hade jag som försvarare sent 90-tal. Riktigt slemmig liten jude.
Fick mig häktad med den oduglingen . Ens i närheten av Slippery Jimmy eller vad Saul kallades
var han fan inte , Hade en ett par år tidigare och han var en riktig stekare, minns inte namnet dock.
Citera
2026-04-17, 01:02
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Leffe var väl snarare stel och torr som bara den.

Äggsakt ... slemmig och pratar grötdialekt
Citera
2026-04-17, 01:24
Medlem
karlinges avatar
https://www.tv4.se/artikel/5J5u3cNuMD9kOnfHFX855F/massiv-kritik-mot-advokatbyrans-film-pa-sociala-medier-kan-vara-foerbjudet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gangsterromantik-och-machokultur-bland-advokater

https://www.svt.se/kultur/rapvideo-inspelad-i-domstol-har-premiar-lika-illa-som-jag-befarade
Citera
2026-04-17, 01:52
Medlem
Henning Penning, Henning Sjöström, hade väl lite drag åt det hållet. Men självklart inte i närheten och några decennier tidigare.
Citera
2026-04-17, 02:10
Medlem
flubbergasts avatar
Oscar Winge från Matsson & Moradi
Citera
2026-04-17, 05:27
Medlem
Ja, det finns tyvärr grovt kriminella advokater även i Sverige. Det var ju nån som dömdes för förberedelse till mord har jag för mig. Mindre kul i verkligheten jämfört med på tv.
Citera
2026-04-17, 06:51
Medlem
Ja en del. Några gjorde patetisk radioreklam för ett par år sedan bl.a. sen har du de där vanliga syrianerna och mellanösternpacket som fuskat sig igenom advokatutbildningen och nu representerar livsstilskriminella. Kändisar brukar använda ungefär samma advokater av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in