2026-04-16, 20:01
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
Den anställde är misstänkt för att ha stulit från patienter och greps av polis under torsdagseftermiddagen vid ett sjukhus i norra Stockholm, skriver polisen på sin hemsida.
Polisen har genomfört en husrannsakan hemma hos den misstänkte

Aftonbladet
Citera
2026-04-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad vet vi?

Aftonbladet
rör sig troligen om danderyds-sjukhus igen.
Citera
Idag, 04:14
Medlem
Onanikrems avatar
Vet inget om det.

Tyvärr har det blivit så, när min mor var på korttids så tyckte personalen hon skulle ha kort eller kontanter, det nekade både mamma och jag. Hon tog av sig vigselringen och halsbandet och skickade med mig hem. Hänt för mycket skit på senare år, både på sjukhus och äldreboenden.

Var någon tråd nyss där någon klagade att har en blivit dömd för brott får den inget jobb, jag anser kontrollerna bör bli striktare! Idag verkar samma gärningsmän få nytt jobb på andra boenden/sjukhus. En gång tjuv, alltid tjuv.
Citera
Idag, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet inget om det.

Tyvärr har det blivit så, när min mor var på korttids så tyckte personalen hon skulle ha kort eller kontanter, det nekade både mamma och jag. Hon tog av sig vigselringen och halsbandet och skickade med mig hem. Hänt för mycket skit på senare år, både på sjukhus och äldreboenden.

Var någon tråd nyss där någon klagade att har en blivit dömd för brott får den inget jobb, jag anser kontrollerna bör bli striktare! Idag verkar samma gärningsmän få nytt jobb på andra boenden/sjukhus. En gång tjuv, alltid tjuv.

Kan bara instämma, vi barn plockade undan värdesaker hos våra föräldrar när behov av hemtjänst behövdes. Är helt sjukt att så många dömda för brott lyckas bli anställda igen och döms återigen för liknande brottslighet.
Jag förmodar att dessa inte bara gjort det dom åker dit för utan mörkertalet är nog stort mot våra äldre.
Citera
Idag, 06:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Kan bara instämma, vi barn plockade undan värdesaker hos våra föräldrar när behov av hemtjänst behövdes. Är helt sjukt att så många dömda för brott lyckas bli anställda igen och döms återigen för liknande brottslighet.
Jag förmodar att dessa inte bara gjort det dom åker dit för utan mörkertalet är nog stort mot våra äldre.
En gång hon behövde sjuktransport och jag inte kunde vara där gav jag henne ett av mina kort för att betala sjuktransporten. Hon sa att betalningen inte gått igenom så vi skulle få en faktura, när jag gick in på mitt kort så hade den visst gått igenom men mycket riktigt fick vi en faktura efter två veckor på den resan. Var ju inte kortids/sjukhusets fel men det bluffas överallt, hela tiden för att blåsa folk. När jag ringde ordnade de direkt. Om hon haft eget kort och varit själv hade hon blivit dubbeldebiterad utan att märka det. Hur ofta går en 90åring in på sitt kortsaldo och kollar dragningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in