2026-04-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
Inte för att det är så relevant för tråden men både Emma Frans och Veronica Maggio gick i musikklass i Uppsala och inte Adolf Fredrik i Stockholm.

Mmm, Frans och Maggio gick på Adolf Fredrik i Uppsala och Gunther i Sthlm, det är korrekt.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-04-16 kl. 21:10.
Citera
2026-04-16, 21:18
Medlem
OpieWinstons avatar
Vad har karln nu ställt till med må tro...
Citera
2026-04-16, 21:19
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, intrycket är att han är helhylle, svärmorsdröm, tryggheten själv och helhjärtad pappa. Ja, vad har hänt?

Verkligen. Även jag som är ekonom själv har sett upp till honom mycket, just för att han haft en så jordnära framtoning trots de poster han innehaft. Detta kom verkligen som en chock! Undrar också vad det är som EBM kan ha på honom?
Citera
2026-04-16, 21:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Verkligen. Även jag som är ekonom själv har sett upp till honom mycket, just för att han haft en så jordnära framtoning trots de poster han innehaft. Detta kom verkligen som en chock! Undrar också vad det är som EBM kan ha på honom?

Ska man syssla med insiderhandel måste man ju vara diskret och sudda igen spåren efteråt. Man måste tänka som en paranoid jävel. Inga telefonsamtal, inga banköverföringar, inga personliga kopplingar. Allt måste ske genom bulvaner och inte ett öre ska gå att koppla. Tidpunkter för transaktioner före/efter nyhetsdagar behöver spridas ut och helst inte ske i direkt anslutning. En del är oförskiktiga och då torskar de.
Citera
2026-04-16, 21:34
Medlem
Luktar insiderhandel på flera mils avstånd. Girigt mtp att han har en betydande förmögenhet.
Citera
2026-04-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informant80
Min vilda gissning är sexbrott. Karln känns som en ulvtorsk i fårakläder. Hans poddande om sin skilsmässa handlar om att han var missnöjd över fruns shoppande med hans surt förvärvade rikedomar. Han tog inte plats som närvarande pappa - enligt honom själv pga att frun stod i vägen. Två bonusbarn och tre egna. En man med makt som gillar att göra barn, utan att ta hand om dem. Jag lär ha fel. Men att DI ”erfar” något betyder inte särskilt mycket så här kort tid efter pressmeddelandet från Spotlight.

Han betalar knappast för sex om han kan få det gratis.
Citera
2026-04-16, 21:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Dock är väl inte EBM direkt kände för att lyckas få till så många fällande domar gällande insiderhandel, även om det framstår som uppenbart att det manipuleras hej vilt.
Mårder lär nog gå fri vad det lider.
Citera
2026-04-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock är väl inte EBM direkt kände för att lyckas få till så många fällande domar gällande insiderhandel, även om det framstår som uppenbart att det manipuleras hej vilt.
Mårder lär nog gå fri vad det lider.

Precis. Kanske låter cyniskt men det är bara realistiskt om man säger att det nästintill är garanterat att detta rinner ut i sanden om det är insiderbrott som det handlar om.
Citera
2026-04-16, 21:54
Medlem
Ganska vild gissning men känner på mig att det här har med den nu stora utredning om att ett flertal vårdcentraler, läkare och apotekare + en och annan ekonom, har lurat staten på miljoner genom fakade recep på botox till fabricerade kunder till överpris som sedan använts på diverse "skönhetssalonger".
Citera
2026-04-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Ganska vild gissning men känner på mig att det här har med den nu stora utredning om att ett flertal vårdcentraler, läkare och apotekare + en och annan ekonom, har lurat staten på miljoner genom fakade recep på botox till fabricerade kunder till överpris som sedan använts på diverse "skönhetssalonger".

Sitter han i nåt av dessa bolag?
Citera
2026-04-16, 21:59
Medlem
Sveriges snålaste person är han utsedd till. Vore ironiskt om han gjort sig skyldig till insideaffärer. Personligen tycker jag inte om honom, han lever inte alltid riktigt i verkligheten när han ger sina tips
Citera
2026-04-16, 22:02
Medlem
Botkyrka-babes avatar
I de lugnaste vattnen….

Insiderbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem