Igår, 19:04
Medlem
ABBORREs avatar
Är det vanligt att man är så jävla fattig ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3p1gXv/swedbank-fortsatter-ha-driftstorning-kunder-far-inte-sina-pengar

[ i tisdags när förra månadens pengar var slut, skulle hennes bostadsbidrag på 2 900 kronor äntligen komma.

Men det gjorde de inte]

Jösses hur en del människor lever?

Är det många som har det så knapert?
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3p1gXv/swedbank-fortsatter-ha-driftstorning-kunder-far-inte-sina-pengar

[ i tisdags när förra månadens pengar var slut, skulle hennes bostadsbidrag på 2 900 kronor äntligen komma.

Men det gjorde de inte]

Om du visste hur många svenskar som lever fattigt , Fattig-sverige-google
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Du ska veta att det finns väldigt många i sverige som inte har några pengar 2 veckor innan nästa löning och lever på nudlar medans andra slänger sina pengar på krogen och annat.

Det blir inte bättre av att svensken rent generellt är sönderskattad och betalar med kort.

Folk som betalar med kort blippar tills det tar slut.

Skulle de tagit ut pengar för hela månaden skulle de portionerat ut pengarna mer vecka per vecka osv så att det räcker även sista veckan innan löning.
Citera
Igår, 19:11
Medlem
Alla sjuka gör väl det tydligen.
Citera
Igår, 19:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Mycket vanligt att leva så, särskilt om man inte är gift/sambo.
Citera
Igår, 19:16
Medlem
Tror dom som fick sjukpension (massvis) på 90-talet har det tufft, ett sätt att politiskt minska arbetslöshetsstatistiken, dom var säkert glad då.
Senast redigerad av tjanska Igår kl. 19:23.
Citera
Igår, 19:17
Medlem
CrazyWorlds avatar
Många har det knapert.

” Hälften av svenskarna uppger att det skulle vara svårt eller omöjligt att klara en oväntad utgift på 25 000 kronor.”

https://www.lansforsakringar.se/halland/privat/om-oss/press-media/pressmeddelanden/693390/
Citera
Igår, 19:46
Medlem
Citat:

Men det gjorde de inte]

det finns några frågor som behöver ställas, är det hennes egen bil hon sitter i ?, hur hade hon då råd med den om det är så knappert och kan hon inte sälja den ? Hon har örhängen på bilden Varför har hon lagt pengar på örhängen om det är så knappert ? eller har hon fått dem som present. Det kanske finns rimliga svar på mina frågor men de behöver i alla fall ställas.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
det finns några frågor som behöver ställas, är det hennes egen bil hon sitter i ?, hur hade hon då råd med den om det är så knappert och kan hon inte sälja den ? Hon har örhängen på bilden Varför har hon lagt pengar på örhängen om det är så knappert ? eller har hon fått dem som present. Det kanske finns rimliga svar på mina frågor men de behöver i alla fall ställas.

Ja, och hon har jacka på sig. Den bör hon kunna pantsätta.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
Ja, och hon har jacka på sig. Den bör hon kunna pantsätta.

Jag skulle säga att en jacka i synnerhet under vinterhalvåret är ett mer fundamentalt behov än bil/örhängen.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare
Jag tror att hon och hennes familj var med i ”Det okända” för något år sedan. Om det stämmer, så hade hon åtminstone en man då.
Ja jävlar, med i det okända.
Säger en del om henne.
Gissar att hon fick lite betalt, eller åtminstone en Big Mac & Co
Citera
Igår, 22:21
Medlem
dogsoldiers avatar
Citat:

Det är nog, tyvärr, en hel del. Själv hade jag aldrig pallat den ekonomiska stressen. Nu blir jag som person aldrig nojig över saker, men tanken på att inte ha i alla fall ett års levnadskostnader undanstoppat hade kanske gett mig lite sämre sömn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in