2026-04-16, 16:43
Avslutad
Sverige behöver minska sin invandring, har gjort ett antal trådar innan om detta också för ett tag sedan, men nu när SD är med i regeringen med borgarna, hur gör Sverige enklast för att minska sin invandring?

Det skall vara attraktivt att bo kvar i sitt eget land, Sverige är till för svenskar mest eller de som integrerat sig och ser vita och svenskar eller germanska ut anser jag.

De andra som inte passar in, behövs ej fler av, vad anser ni andra i frågan?
Citera
2026-04-16, 16:46
Medlem
Eurodiscos avatar
SD kommer aldrig vara lösningen SD är numera endel av problemet. Även om invandringen skulle minska till 0 imorgon så är det ändå kört. Återvinning och återkallelse av medborgarskap i stor skala är det enda som kan lösa problemet och det är SD emot
Senast redigerad av Eurodisco 2026-04-16 kl. 16:52.
Citera
2026-04-16, 16:53
Medlem
Förbjud Islam är den allra första lösningen. Muslimer kan få vara här på genomresa och turism.. Men de får inte vara här och praktisera det.

Detta är om man skall ta och följa bibeln.

Man skall älska muslimer men inse att islam det är religionen utav satan.

Den andra lösningen är att sluta låta folk få komma hit såhär. https://www.youtube.com/watch?v=vkNkNKUk4Jc
Citera
2026-04-16, 16:55
Medlem
Voloteas avatar
SD är Israels förlängda arm.

Har Israel någonting tillfört något gott till världen? Krig, extremism, könsstympning, ockupation och ondska. Med SD bakom rodret går Sverige mot att bli en lika totalitär stat som Israel.

Invandrarfrågan? Det skiter dom i.
Citera
2026-04-16, 17:00
Medlem
Ta bort alla jävla skatter och bidrag så slipper vi packet, förhoppningsvis så emigrerar alla parasit svenskar också.
Senast redigerad av aaac 2026-04-16 kl. 17:02.
Citera
2026-04-16, 17:02
Medlem
Spelar ingen roll längre med invandringen
Har man fått in en invasiv art så blir du inte av med den
Citera
2026-04-16, 17:14
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaspern
Sverige behöver minska sin invandring, har gjort ett antal trådar innan om detta också för ett tag sedan, men nu när SD är med i regeringen med borgarna, hur gör Sverige enklast för att minska sin invandring?

Det skall vara attraktivt att bo kvar i sitt eget land, Sverige är till för svenskar mest eller de som integrerat sig och ser vita och svenskar eller germanska ut anser jag.

"Ett antal trådar" är fan en underdrift som heter duga. Om mods hade slagit ihop alla trådar som handlar om det hade det nog havererat forumet. Vissa kan ju inte prata om annat.

Vad jag anser om frågan: fel. Jag skiter i om folk ser "germanska" ut eller inte. En av grannpojkarna som ser ut som kalles kaviar är ihop med en svart tjej, det är svingulligt och när dom pratar utanför innan man hinner stänga fönstret låter dom som vilka tonåringar som helst så hälften förstår jag inte ändå, resten har inte jag med att göra.
Sommarn är här och den Svenska ungdomen blir förälskad. Sånt gör mig patriotisk men tydligen inte andra pga melanin eller nåt.
Citera
2026-04-16, 17:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:

Obligatoriskt heltidsobb istället för bidrag och "utbildning" på SFI och liknande borde räcka för att avskräcka och få många "svenskar" att nappa på återvandringsbidraget.
Skulle säga att 50% av alla nya svenskar inte är kompatibla med att jobba på riktigt.
Citera
2026-04-16, 17:41
Medlem
Dziwnes avatar
I första hand kickar vi ut kriminella babbar, sen kickar vi ut alla utvecklingsstörda babbar som aldrig kommer kunna ha ett jobb och bidra till Sverige men som lever på svenska skattepengar och som dessutom skapar samma idiotiska mongoloidtrådar om och om igen på flashback.
Citera
2026-04-16, 17:45
Medlem
barkenarots avatar
Citat:

Jag är glad att kunna hålla med Triptyken i en fråga.

Det är massinvandring och migration av felaktiga skäl som är problemet—inte migration generellt.

Dessa saker är helt ok:
- Äktenskap över ras-gränser. (om de två har kompatibla kulturer)
- Arbetsmigration upp till en viss mängd, t ex 3 personer/företag. Gärna lägre lönekrav på landsbygden och högre i storstäderna.
- Flyktingar från närområdet (inte längre bort än Ukraina).

Dessa saker är dåliga:
- Missionärer, vare sig Sverige sänder dem till Afrika eller Afrika sänder dem till Sverige.
- Skilsmässo- och abortmigranter.
- Storföretag som tar in hundratals arbetsinvandrare.
- Papperslösa flyktingar från fjärran stater.
- EU-migranter som egentligen inte borde ha släpts in i Schengenzonen, men som fick "amnesti" av Pedro Sanchez, eller kom in via korruptionen i Polen, eller flögs till Minsk och sen smög över gränsen till Ukraina och slängde sina ID-dokument.

Det går absolut att göra en folkräkning i Sverige. Eftersom Sverige är så avlångt är det bara att gå från söder till norr och hålla linjen. Många skulle delta frivilligt och ideellt. IR-kamera, drönare och extra känsliga mikrofoner kan användas för att hitta dem som gömmer sig.

Det är bättre att genomföra folkräkningen nu och sen påbörja en återliberalisering med styrkta mänskliga rättigheter, än att låta Sverige bli helt totalitärt och sen genomföra den.
Citera
2026-04-16, 17:47
Medlem
One2Manys avatar
"Nu när SD har Tidöavtalet"

Nu

Tidöavtalet har varit aktivt i fyra fucking år pappskalle, på något sätt har du lyckats missa det och att det är val i höst.

Nej men NU med fem månader kvar till valet så är det dags att SD gör något åt "invandringen", istället för att Regeringen gör något åt den (som de inte gjort tidigare i mandatperioden). Alltså man storknar över hur extremt lågkvalitativa trådar som tillåts på FB. Det finns inte ett uns tankeverksamhet bakom tråden, och det är tydligen inte första gången heller enligt TS själv
Citera
2026-04-16, 17:54
Medlem
Citat:

Extremt osvenskt att vilja bli av med icke svenskar. Dessutom är det en stor vinst att vi har invandrare. Är du beredd att minska din levnadsstandard?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in