2026-04-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej och det får du absolut argumentera för.

Men det är oärligt av dig att bara delge en del av konversationen kring inlägget som postades 2 gånger. Du döljer då det faktum att du fått förklarat varför inlägget ansågs vara OT. Och framför det som om inte fått en förklaring utan att Oy skulle vara en idiot som bara bemöter dig med ett "noterat". Det är oärligt.
Ja eller så är OY en idiot som svarar på min invändning till varningen sådär. Han kunde ha förklarat det han nu förklarar exempelvis, ”varningen befogad eftersom uppmaning nonchaleras i syfte att trotsa”. Men han valde att skriva sådär. Jag styr inte vad han skriver. Jag har inkluderat PM-konversation som är relaterad till min varning. Eller hur OY?!?
2026-04-16, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag håller inte med om att inlägget är off-topic eller värt en varning.

Du obstruerar genom att kort efter radering återposta ett meddelande som moderator med motivering meddelar dig är off topic.

Du är inte heller öppen med det i din trådstart och spelar ovetande till hur det kan komma sig att du får en varning.

Du behöver inte hålla med mig om något, däremot behöver du rätta dig efter forumets regler, riktlinjer, moderatorernas uppmaningar samt fastställda rutiner för klagomål, kritik och synpunkter på modereringen om du vill undvika varningar och i värsta fall avstängning.
2026-04-16, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja eller så är OY en idiot som svarar på min invändning till varningen sådär. Han kunde ha förklarat det han nu förklarar exempelvis, ”varningen befogad eftersom uppmaning nonchaleras i syfte att trotsa”. Men han valde att skriva sådär. Jag styr inte vad han skriver. Jag har inkluderat PM-konversation som är relaterad till min varning. Eller hur OY?!?

Inlägget är förklarat off topic och du återpostar det, en gång är ingen gång, två gånger är en för mycket.

Att vara ohörsam kan leda till avstängning.
2026-04-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du obstruerar genom att kort efter radering återposta ett meddelande som moderator med motivering meddelar dig är off topic.

Du är inte heller öppen med det i din trådstart och spelar ovetande till hur det kan komma sig att du får en varning.

Du behöver inte hålla med mig om något, däremot behöver du rätta dig efter forumets regler, riktlinjer, moderatorernas uppmaningar samt fastställda rutiner för klagomål, kritik och synpunkter på modereringen om du vill undvika varningar och i värsta fall avstängning.
På vilket sätt menar du att jag ”spelar ovetande”?

Inlägget och din modåtgärd talar för sig själv. Du valde att varna det för 0.03.
2026-04-16, 20:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att jag ”spelar ovetande”?

Inlägget och din modåtgärd talar för sig själv. Du valde att varna det för 0.03.

Jag raderade inlägget och meddelade dig att det är off topic. Kort därefter återpostar du detta inlägg som är off topic. Off topic kan varnas med stöd av 0.03.

Ur riktlinjer för PU.

Citat:
När du skriver i en tråd tänk då på att topic är det som står i trådstarten. Att bara fokusera på vad andra användare tidigare skrivit i tråden medför lätt att ditt inlägg missar topic.

• Synpunkter på trådstartens kvalitet eller forumplacering skall rapporteras och inte skrivas som inlägg i tråden.

Bedömningen av ovanstående görs av forumets moderatorer som har tolkningsföreträde.

Du obstruerade medvetet och postar i strid med 0.03 och eftersom att ett raderingsmeddelande inte räcker för att du ska förstå är varning motiverad.
2026-04-16, 20:54
Medlem
Citat:
Jag raderade inlägget och meddelade dig att det är off topic. Kort därefter återpostar du detta inlägg som är off topic. Off topic kan varnas med stöd av 0.03.

Ur riktlinjer för PU.

Du obstruerade medvetet och postar i strid med 0.03 och eftersom att ett raderingsmeddelande inte räcker för att du ska förstå är varning motiverad.
Tekniskt sett så är det inte samma lika innehåll i dom två inläggen. Det kanske kommer som en nyhet för dig nu. Har du ens läst inlägget du väljer att varna?
2026-04-16, 20:56
Medlem
Citat:
Du har återpostat inlägget som jag raderade med förklaringsmeddelande.

Vill du diskutera med mig är du öppen, ärlig och saklig.

Ditt inlägg är bedömt off topic och du trotsar ett moderatorsbeslut genom att återposta det, varningen är befogad.

1. Kan du visa upp med ett eget exempel hur TS skall skriva sitt motargument och bevara andemeningen i sitt inlägg när denne kommenterar den andre personens inlägg för att det skall bli on-topic?

2. Kan du precisera i reglerna där det står att man inte får använda sig av WHATABOUT i sin argumentation? Eller möjligtvis riktlinjer från Admins om det.

Jag tänkte inte diskutera om det är WHATABOUT eller inte då jag tror att det inte bör spela någon roll för att inlägget skall raderas.
2026-04-16, 21:11
Medlem
Ganonitos avatar
Ditt inlägg är ju tydligt kopplat till topic så extremt märklig varning. OY klarar ju inte ens av att argumentera för varför du fick den, men antagligen handlar det om att han älskar Israel och hatar Iran.
2026-04-16, 21:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
2. Kan du precisera i reglerna där det står att man inte får använda sig av WHATABOUT i sin argumentation? Eller möjligtvis riktlinjer från Admins om det.

0.03.

Whataboutism är off topic då det i klagotrådar är ens egna inlägg och varning som ska diskuteras. Det har moderatorer framfört i massor av klagotrådar.
2026-04-16, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
1. Kan du visa upp med ett eget exempel hur TS skall skriva sitt motargument och bevara andemeningen i sitt inlägg när denne kommenterar den andre personens inlägg för att det skall bli on-topic?

Jag tänkte inte diskutera om det är WHATABOUT eller inte då jag tror att det inte bör spela någon roll för att inlägget skall raderas.

Jag har ingen anledning att författa exempel.

Ur riktlinjer för PU.

Citat:
När du skriver i en tråd tänk då på att topic är det som står i trådstarten. Att bara fokusera på vad andra användare tidigare skrivit i tråden medför lätt att ditt inlägg missar topic.

• Synpunkter på trådstartens kvalitet eller forumplacering skall rapporteras och inte skrivas som inlägg i tråden.

Bedömningen av ovanstående görs av forumets moderatorer som har tolkningsföreträde.

Moderator förklarade inlägget off topic, att återposta är att posta off topic.

Man får argumentera med whatabout men det fungerar inte på mig, jag bryr mig inte om argumentationsfel.

Whatabout i det aktuella fallet handlar inte om det varnade inlägget, det handlar om Devalveras argumentation till försvar för att få posta off topic för att hen anser att andra i dennes tycke tillåts göra det.
2026-04-16, 21:36
Medlem
Citat:

Ur riktlinjer för PU.

Man får argumentera med whatabout men det fungerar inte på mig, jag bryr mig inte om argumentationsfel.

Whatabout i det aktuella fallet handlar inte om det varnade inlägget, det handlar om Devalveras argumentation till försvar för att få posta off topic för att hen anser att andra i dennes tycke tillåts göra det.
Det är inte whataboutism att påpeka att vissa får diskutera kärnvapen men inte jag. Jämför en fotbollsdomare som dömer ojämnt i en fotbollsmatch.
2026-04-16, 21:38
Medlem
Citat:

Ur riktlinjer för PU.

Jag missuppfattade vad whatabout åsyftade i texten.

Jag förstår inte varför det är off-topic. Mitt önskemål om att du skulle författa inlägget on-topic var för min egen del och kanske indirekt andras som kanske inte heller förstå.

Är du villig att förklara varför det är off-topic? Om ja, hur skall vi gå tillväga då tycker du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in