Citat:
Ursprungligen postat av
K.M.M.Hansson
1. Kan du visa upp med ett eget exempel hur TS skall skriva sitt motargument och bevara andemeningen i sitt inlägg när denne kommenterar den andre personens inlägg för att det skall bli on-topic?
2. Kan du precisera i reglerna där det står att man inte får använda sig av WHATABOUT i sin argumentation? Eller möjligtvis riktlinjer från Admins om det.
Jag tänkte inte diskutera om det är WHATABOUT eller inte då jag tror att det inte bör spela någon roll för att inlägget skall raderas.
Jag har ingen anledning att författa exempel.
Ur riktlinjer för PU.
Citat:
När du skriver i en tråd tänk då på att topic är det som står i trådstarten. Att bara fokusera på vad andra användare tidigare skrivit i tråden medför lätt att ditt inlägg missar topic.
• Synpunkter på trådstartens kvalitet eller forumplacering skall rapporteras och inte skrivas som inlägg i tråden.
Bedömningen av ovanstående görs av forumets moderatorer som har tolkningsföreträde.
Moderator förklarade inlägget off topic, att återposta är att posta off topic.
Man får argumentera med
whatabout men det fungerar inte på mig, jag bryr mig inte om argumentationsfel.
Whatabout i det aktuella fallet handlar inte om det varnade inlägget, det handlar om
Devalveras argumentation till försvar för att få posta off topic för att hen anser att andra i dennes tycke tillåts göra det.