2026-04-15, 21:45
Medlem
Ni som skaffar barn, Hur viktigt är det för er att ge ert, era barn värdefulla stunder i deras liv?

Vi säger på deras födelsedagar, högtider, skolavslutningar och vad det nu kan va. Går ni over and beyond för att ge dom en fantastisk stund, tid eller dag.

Filmar ni fotar för att föreviga det och hålla det så kärt som möjligt?

Jag bara undrar här så tacksam för svar
Citera
2026-04-15, 22:03
Medlem
sommarlovs avatar
Det är klart man vill ge barnen uppmärksamhet.
En tårta görs bäst tillsammans på födelsedagen, upplevelserna är viktiga, exempelvis.
Klart man tar lite bilder, men nu är de så stora att de ska bara göra grimaser, inte så kul.
Citera
2026-04-15, 22:03
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Ni som skaffar barn, Hur viktigt är det för er att ge ert, era barn värdefulla stunder i deras liv?

Vi säger på deras födelsedagar, högtider, skolavslutningar och vad det nu kan va. Går ni over and beyond för att ge dom en fantastisk stund, tid eller dag.

Ja, jag har varit med på det mesta och dokumenterat det. Det är väldigt viktigt för barn att föräldrarna engagerar sig i deras milstolpar i livet. Men också födelsedagar så klart. Och det ger så klart föräldrarna mening också. I alla fall så länge det finns ömsesidig kärlek och engagemang.
Citera
2026-04-15, 22:09
Medlem
Sure, men det är vardagsgrejerna som är viktigast.

Man kan inte skita i dem och sen släta över det med ett stort kalas.
Citera
2026-04-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är klart man vill ge barnen uppmärksamhet.
En tårta görs bäst tillsammans på födelsedagen, upplevelserna är viktiga, exempelvis.
Klart man tar lite bilder, men nu är de så stora att de ska bara göra grimaser, inte så kul.
Upplevelser var ett ord jag missade där tack
Citera
2026-04-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Sure, men det är vardagsgrejerna som är viktigast.

Man kan inte skita i dem och sen släta över det med ett stort kalas.

Nej precis, men du förstår vad jag menar ju.
Citera
2026-04-15, 22:33
Medlem
Det är viktigt med traditioner och att uppmärksamma saker ibland. Men gör det på ett "lagom" sätt. Att ha för höga förväntningar gör både barn och föräldrar besvikna.
Citera
2026-04-15, 22:52
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Over and beyond vet jag inte, men när barnen var i låg- och mellanstadieåldern och hade födelsedagskalas för kompisarna hade vi en del kalas som både de och några av kompisarna pratar om ännu idag.
Inte påkostat, men minnesvärt.
Vattenkriget 2012, hinderbanan 2015 och pulkakaravanen bakom traktorn 2011 (vilket inte alla föräldrar uppskattade) för att nämna några exempel.
Oplanerat men minnesvärt var också kalaset där ett av barnen släppte ut alla hönsen ur hönsgården...

Inga filmer, men vi har en hel del foton.
Senast redigerad av Stenballe 2026-04-15 kl. 23:03.
Citera
2026-04-15, 22:52
Medlem
RiMaXs avatar
Klart man firar födelsedagar, studenter och stora händelser! Fattas bara!
Citera
2026-04-15, 23:00
Medlem
Citat:
Nej precis, men du förstår vad jag menar ju.
Ja. Och visst gör jag det. Men överdriver inte above and beyond. Fotar inte så mkt. Försöker minnas och uppleva stunderna i nuet.

Bilder kan dock vara kul att ha, och borde kanske bli bättre.

Man behöver ju inte komplicera så mycket heller. Barn är ganska lättroade om man inte skämmer bort dem överdrivet.

Men jag är inte så tokig i högtiderna. Satsar mer på meningsfulla stunder i vardagen.

Har du barn eller vill få?
Citera
2026-04-15, 23:07
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Det finns ingenting som givit mig större sorg än mitt barn.
Tyvärr.
Citera
2026-04-15, 23:28
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:

Mina barn är det viktigaste i mitt liv. Det är inte det enda som är viktigt, men prioriteten är sådan. Sedan är inte det viktigaste att curla sina barn, det är minst lika viktigt att de får ta ansvar för saker själva, vill de till träningen så finns bussen osv.

Man behöver inte heller tilta jorden bara för att det fylls år, det funkar fint med en middag och tårta och några släktingar typ. Det viktigaste är att man bryr sig. Alltid. Det skapar trygghet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in