Jag är 20 årig grabb, bor fortfarande hemma med min mamma o pappa. Mina äldre bröder har flyttat och jag är yngst i familjen. Min mamma behandlar mig som ett barn, hon vill alltid göra saker åt mig hela tiden, sköta vårdcentralen åt mig, tandläkaren, ringa samtal åt mig, söka jobb åt mig, allt sånt. Många kanske ser detta som att de hon gör är snällt, vilket de är såklart. Men när de kommer till att jag säger till henne flera gånger att jag vill sköta detta själv så lyssnar hon aldrig. Hon vill alltid göra allt åt mig. Jag vill inte bli behandlad som mammas lilla unge. Jag vill inte att hon har kontakt med arbetsgivare när jag söker jobb, de är hyfsat jobbigt när hon kommer in i mitt rum 20 gånger på samma gång och pratar om medvetslösa saker. Jag vet att hon älskar mig och vill mig väl. Men är de nån som håller med mig att ibland finns de en gräns där man faktiskt vill kunna leva sitt egna liv även fast man bor hemma. För man är ju faktiskt myndig. Många kommer la skriva att jag borde sätta mig ner och prata med henne om allt, men tro mig när jag säger att jag har gjort de såååå många gånger men ändå lär hon sig aldrig och fortsätter behandla mig som henne lilla unge. De är ju ganska jobbigt att man inte får kunna lev sitt egna liv. Och jag har inte pengar än till att flytta hemifrån. Är de nån som gått genom samma och hur hanterade ni de? Är de bara så familjelivet går till och kanske måste man ha tålamod me de tills man kan lyckas flytta hemifrån nån dag. Skriv era åsikter.