Någonstans känns det som att SVT tonar ner informationen. Det beskrivs som ett "fiskebråk". Själv blir jag förundrad eftersom åtal för just "synnerligen grov misshandel" är väldigt ovanliga. I regel är det alltid tämligen horribla misshandlar som har skett.
Någon som vet mer? Finns det någon FUP tillgänglig?
Någonstans känns det som att SVT tonar ner informationen. Det beskrivs som ett "fiskebråk". Själv blir jag förundrad eftersom åtal för just "synnerligen grov misshandel" är väldigt ovanliga. I regel är det alltid tämligen horribla misshandlar som har skett.
Någon som vet mer? Finns det någon FUP tillgänglig?
Genom att läsa rubriken? Men jag redigerar inlägget, det är väldigt torftigt med information i nyhetsvideon. Kontentan är ungefär det som står i min rubrik.
Av någon orsak kan jag tyvärr inte redigera trådstarten.
Det som nämns i videon och medföljande beskrivning från SVT är:
"En man misstänks för synnerligen grov misshandel efter en händelse i en by utanför Mora förra sommaren. Det var midsommarfirande vid en grillplats när två män blev oense om det var rätt att släppa tillbaka gäddor eller inte. Under tisdagen inleddes den första förhandlingsdagen utav två i Mora tingsrätt."
Genom att läsa rubriken? Men jag redigerar inlägget, det är väldigt torftigt med information i nyhetsvideon. Kontentan är ungefär det som står i min rubrik.
Väldigt svårt att tyda vem/var/hur/när/var/varför osv bara genom att läsa rubriken, tyckte åtminstone jag.
Absolut, sedan kvarstår faktumet att ytterst få har nog ingen koll på reglerna i valfri grupp. Nästan alla innehåller ungefär likartade förhållningsorder. T ex. en begriplig trådstart.
I det här fallet var det ju som sagt ett kort nyhetsklipp som jag länkade till. Ett referat av informationen blir ungefär det jag skrev i enbart rubriken.
Det är egentligen huvudorsaken till varför jag själv reagerade. Vad är det som inte framkommer? Som jag skrev, synnerligen grov misshandel är väldigt ovanligt, men samtidigt så läggs det fram som ett mindre "fiskebråk". Inte ens om man ser på inslaget så får man veta så mycket mer än så.