2026-04-15, 11:02
Medlem
Jag ser att några inte vill Sverige och Europa väl. Men med fokus på Sverige. Vill veta kontexten. Jag själv älskar Sverige och EU och vill inte bo någon annanstans, jag vill dö i norden som rik eller fattig, det spelar ingen roll för mig. Jag har allt här och offrar mig för Sverige och EU. Det får kosta livet på mig.
Nu till mina frågor...

Varför hatar du Sverige?
Vad finns det i Sverige som är sämre än övriga länder eller de länder som du erfar varit bättre?
Varför vill du att Sverige och EU ska krossas när du bor här?
Citera
2026-04-15, 11:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Varför hatar du Sverige?

Hatar inte Sverige, men det skulle ju inte skada att man slutade dalta med kriminellt pack.
Citera
2026-04-15, 11:17
Medlem
YP4XQs avatar
Vi tycker ju olika om vad vi anser vara Sverige eller Europas välmående. Hur mäter man det? I pengar, folkökning, makt, ryggdunkande?

De som faktiskt bara vill svenskarna genuint väl utan något i gengäld är hatade av EU och politiker. Märkligt hur det blivit.
Citera
2026-04-15, 11:18
Medlem
Om du älskar Sverige begriper jag inte vad du tycker om med EU. De pissar på vår suveränitet och använder oss som kassako konstant.
Citera
2026-04-15, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hatar inte Sverige, men det skulle ju inte skada att man slutade dalta med kriminellt pack.

Det skulle jag säga är att älska Sverige. Inget problem att vara kritisk till vissa saker i Sverige.
Citera
2026-04-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vi tycker ju olika om vad vi anser vara Sverige eller Europas välmående. Hur mäter man det? I pengar, folkökning, makt, ryggdunkande?

De som faktiskt bara vill svenskarna genuint väl utan något i gengäld är hatade av EU och politiker. Märkligt hur det blivit.

Jag ser det som ett välmående EU är desamma som ett välmående Sverige.

Jag tänker bastrygghet, god ekonomi, social/varm kultur, starkt välfärdssystem osv.
Vad tänker du är genuint för svenskarna då?
Typ ut med invandrare och sådant eller är det mer än så?
Citera
2026-04-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Om du älskar Sverige begriper jag inte vad du tycker om med EU. De pissar på vår suveränitet och använder oss som kassako konstant.

Vi skulle bli utfrysta annars. Moment 22. Vi kan flyga, förhandla och resa inom EU utan problem.
Citera
2026-04-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det finns inget sverige längre utan har blivit en blandning av mellanöstern och afrika!
Det som är sämre än övriga länder är alla apor från mellanöstern och afrika, dessa "människor" orsakar bara våld och trauma vart än i världen dom kommer.
Dessutom tvingas svenska folket jobba och betala för att bli ockuperade av våldsverkare från mellanöstern och afrika.

EU ministrar ska inte bestämma över enskilda länder och ha rätt att förstöra länderna genom att importera den värsta skiten som finns i världen.

Det enda som kan rädda svenska folket och sverige är att vi får samma situation som före detta jugoslavien på 90 talet, nämligen inbördeskrig!

Jag köper det. Tyvärr har hela samhället inflammerats av andra kulturer. Respekten och gränserna respekteras inte.
Citera
2026-04-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Vi skulle bli utfrysta annars. Moment 22. Vi kan flyga, förhandla och resa inom EU utan problem.
De saker du nämner går att ordna utan medlemskap i EU. Din lösning verkar vara att bara acceptera att vi blir helt överkörda av byråkrater nere i Bryssel, eller?
Citera
2026-04-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
De saker du nämner går att ordna utan medlemskap i EU. Din lösning verkar vara att bara acceptera att vi blir helt överkörda av byråkrater nere i Bryssel, eller?

Det går säkert men den förändringen skulle ta minst 15-20 år. Hur gör vi om Schengengruppen bryts.
Citera
2026-04-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Jag ser att några inte vill Sverige och Europa väl. Men med fokus på Sverige. Vill veta kontexten. Jag själv älskar Sverige och EU och vill inte bo någon annanstans, jag vill dö i norden som rik eller fattig, det spelar ingen roll för mig. Jag har allt här och offrar mig för Sverige och EU. Det får kosta livet på mig.
Nu till mina frågor...

Varför hatar du Sverige?
Vad finns det i Sverige som är sämre än övriga länder eller de länder som du erfar varit bättre?
Varför vill du att Sverige och EU ska krossas när du bor här?

Dom godtyckliga lagarna och hur våra rättigheter steg för steg urholkas är det som bekymrar mig mest. Det Sverige jag älskar är det man en gång beskrev som “ett fritt land”, där individens frihet och rättssäkerhet stod starkare.

I dag upplever jag istället en utveckling mot ett mer övervakningspräglat samhälle, där relationen mellan individ och myndighet har förändrats. I vissa situationer förväntas man bevisa sin oskuld eller redogöra för sin ekonomi på ett sätt som tidigare inte var lika påtagligt.

Det är den förändringen som stör mig mest.
Citera
Igår, 07:08
Medlem
llundberg57s avatar
Jag hatar vad Sverige har blivit sedan 70talet och politikerna som gjort det till vad det är och även dumma naiva vänsterblivna som röstat fram det.
Jag såg redan på slutet av 70talet vart det barkade så därför flyttade jag från Europa redan då. Det bästa jag någonsin gjort, har aldrig ångrat mig.
Lite skadeglad är jag faktiskt, alla de som röstade på sosseriet och nu klagar kan fan skylla sig själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in