2026-04-15, 03:22
Medlem
Varför envisas psykiatrin med att ge sömnpiller till dom som kan sova?
Ända skället jag ser att dom vill ha som kassa kor?
Sömnpiller till dom som kan sova.
Livslång intag av sömnpiller.
Till slut kan man inte sova.
Då tar läkaren och skriver ut massa preparat eller tar bort dom som man inte kan sova.
Och vips så behövs massa mediciner.

Varför ger läkaren sömn medicin till dom som kan sova?
Citera
2026-04-15, 03:25
Medlem
varför inte? rätt gött ändå.....
Citera
2026-04-15, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Det blir ju beroende av det och det skadar samhället med folk som går ut och mördar
Citera
2026-04-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Det blir ju beroende av det och det skadar samhället med folk som går ut och mördar

Ja fast din teori håller ju inte riktigt för finns gott om människor som går ut och mördar utan psykmediciner. För vissa räcker de att få sig en islam-psykos och därefter gå allahu-akbar mode på nån julmarknad me en kniv.
Citera
2026-04-15, 03:32
Medlem
Citat:
Ja fast din teori håller ju inte riktigt för finns gott om människor som går ut och mördar utan psykmediciner. För vissa räcker de att få sig en islam-psykos och därefter gå allahu-akbar mode på nån julmarknad me en kniv.
Nej dom flesta mördare har anti-depressiva och droger många har livslång historia med psykiatrin.
Citera
2026-04-15, 03:33
Medlem
Citat:
Det blir ju tvärtom ganska så skadligt.
Citera
2026-04-15, 03:33
Medlem
Citat:
Nej dom flesta mördare har anti-depressiva och droger många har livslång historia med psykiatrin.

Vadå räknar du även med tredje världen nu där det mördas människor till höger och vänster - människor som antagligen aldrig hört ordet antidepressiva ens? Sluta skämma ut dig nu kompis - sök hjälp istället för de verkar inte stå rätt till i hövvet på dig om jag säger som så.
Citera
2026-04-15, 03:35
Medlem
Citat:
Det blir ju tvärtom ganska så skadligt.

Det är ju en fråga som i allra högsta grad är beroende av ganska många olika faktorer och inte någon slags "det blir automatiskt skadligt". Det vet alla som är farmakologiskt och biologiskt insatta.
Citera
2026-04-15, 03:37
Medlem
Citat:
Det är ju en fråga som i allra högsta grad är beroende av ganska många olika faktorer och inte någon slags "det blir automatiskt skadligt". Det vet alla som är farmakologiskt och biologiskt insatta.
Men varför ge till friska? du svarade bara varför inte?
Det är ju skadligt
Citera
2026-04-15, 03:38
Medlem
Citat:
Vadå räknar du även med tredje världen nu där det mördas människor till höger och vänster - människor som antagligen aldrig hört ordet antidepressiva ens? Sluta skämma ut dig nu kompis - sök hjälp istället för de verkar inte stå rätt till i hövvet på dig om jag säger som så.
jag pratar inte om tredje världen
Citera
2026-04-15, 03:38
Medlem
Citat:
Men varför ge till friska? du svarade bara varför inte?
Det är ju skadligt

Friska människor har knarkat och använt psykoaktiva substanser i alla tider - tror du detta är nåt nytt på riktigt eller?

Edit: jag var lite halv skämtsam när jag sa varför inte :P är lite svårt med ironi över text hehe.
Senast redigerad av NZT1337 2026-04-15 kl. 03:40.
Citera
2026-04-15, 03:39
Medlem
Har lite svårt att tänka efter alla år med psykofarmaka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem