2026-04-15, 20:20
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
De fem åren som föranledde LARO antar jag var fyllda av drogfrihet och goda vanor?

Lite mer än 4år av dom 5åren var drogfria, samt all form av alkohol och rc-droger. Hämtade min medicin väldigt sällan och ville inte riskera att det blev ifråntaget. Nu har jag blivit tvingad till injektion månadsvis så jag har börjat ta lite saker ibland igen, men långt ifrån dagligen.
Citat:
Vad man har upplevt under sina år i missbruk är oftast inte så relevant i en utredning. Istället kollar man på uppväxten och skolgången.

Överläkaren som ringde inom någon dag sa att din historik av missbruk kan vara ett tydligt tecken på att jag har en diagnos. Så där tycker vi olika och tror många med mig håller med.

Citat:

Varenda person som tappat någon form utav livsgnista skulle känna precis likadant om de fick en liten dos amfetamin. Det är det som är själva grejen med amfetamin och varför så många gillar det.

Ja jag förstår ditt resonemang. Men varför blir jag inte som mina vänner utan add/adhd? Pulsen går ner, blir lugn, produktiv och gör alla måsten jag lagt på hög.
Citat:
70mg är den högsta rekommenderade dygnsdosen och den dosen trappar man upp till under en längre tid. Så den effekten du fick under den månaden kan du glömma när du är väl är där.

Det förstår jag med, är inte född igår. Men jag ville berätta så grundligt jag kunde och tyckte det var relevant i mitt inlägg.
Citat:
Och nu letar du efter nästa quick fix?

Letar absolut inte efter en Quick fix. Har inte ens tagit upp det jag skrivit här för någon inom vården/LARO. Jag vill bara förstå varför jag är och känner som jag gör och gjort en period. Lider inte heller av ångest/GAD/depression eller dyl som skulle kunna vara en legetim anledning

Citat:
Du skriver med en just nu. Jag är diagnostiserad med vad som kallades ADD.

Jaha och vad ville du att jag skulle göra med den informationen tycker du? Att du har diagnosen så du kan sålla ut alla som har eller inte har add/adhd?

Det blir alla om du inte skulle vara immun eller en metabolism på 10 000% än oss andra levande. Adhd eller inte..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in