2006-09-11, 02:46
Bannlyst
boendeskatterna om vi inte röstar på Moderaterna?

Denna djupt orättvisa skatt som driver gamlingar ur sina betalda bostäder, bara för att priserna ökat i området, måste bort snarast, hur får man annars bort den?

Sverigedemokraterna är emot Alliansen i denna fråga. Risken nu är att sossar som tröttnat på S röstar på SD, som ändå inte kommer in.
Citera
2006-09-11, 02:56
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ius
Hur ska vi får bort S och boendeskatterna om vi inte röstar på Moderaterna?
Om du inte har större problem här i livet, så kan du känna dig lyckligt lottad och lämna övrigt folk i fred!

Stackars jävla gamling vars bostad stigit i värde med nån miljon! Tänk inte på nån miljon arbetslösa, på ytterligare ett par miljoner låginkomsttagare och deltidsanställda som kan glömma att få låna till att köpa en egen bostad. Tänk inte på de 3 mijoner som arbetar och betalar 62-70% av sin lön i skatt.

Tänk bara på din stackars gamla moderatkärring i hennes miljonkåk!

(Och dröm om att alliansens patetiska förslag om att omvandla skaten till avgift skulle innebära nån märkbar förändring ens för mångmiljonbostadsägaren).
Citera
2006-09-11, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Om du inte har större problem här i livet, så kan du känna dig lyckligt lottad och lämna övrigt folk i fred!

Stackars jävla gamling vars bostad stigit i värde med nån miljon! Tänk inte på nån miljon arbetslösa, på ytterligare ett par miljoner låginkomsttagare och deltidsanställda som kan glömma att få låna till att köpa en egen bostad. Tänk på din stackars gamla moderatkärring i hennes miljonkåk!

Problem finns som är större, vill inte M lösa alla?
Vad menar du med att man inte får lån och vad vill inte M lösa som du har problem med?

Jag har ingen moderatkärring som jag vet och brukar inte rösta på M, övriga partier i Alliansen faller bort.
Vi har önskat få bort denna skatt länge, även folk i hyreshus får sänkt boendeskatt, för bostadslösa blir det lättare att hyra, byggandet kan öka.
Var hittar man ett hus under en miljon?
Citera
2006-09-11, 03:10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Skilnaden är väl att ni protesterar mot de kommunistiska fastighetsskatterna som de tar ut på er tomt medan SD protesterar mot utförsäljningen av Sverige i sin helhet där ju din tomt ingår för övrigt

Citera
2006-09-11, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Skilnaden är väl att du protesterar mot de kommunistiska skatterna på din tomt medan SD ogillar utförsäljningen av Sverige i sin helhet där ju din tomt ingår för övrigt

Det är inte min tomt, det är familjens bostad som vi inte äger men vi måste betala skatten. Nu är det så att SD kan inte få egen majoritet, möjligen komma in och frysas ut så det drivs åt andra hållet, de kan gott börja med kommunerna som bestämmer än så länge ifall de vill ha fler flyktingar. Glöm inte bort att S och M har röstat som SD vill, men bara M har hållit kvar sin åsikt! SD kan även suga röster från Alliansen så det lyser rött igen.
Citera
2006-09-11, 03:34
Medlem
freeriderXIIs avatar
SD tar något fler röster från de röda skulle jag gissa precis som Nyd gjorde
Citera
2006-09-11, 03:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
SD tar något fler röster från de röda skulle jag gissa precis som Nyd gjorde
Som det ser ut nu kan de tippa bort Alliansen men ändå inte komma in! Jag tycker SD är bra fast för omoget än, de ställer upp överallt men har inte ens en sida som talar om vad de vill i kommuner och landsting. Om de lyckas med sitt uppsåt att få ner den dyrbara invandringen kan alla skatter sänkas. Kan de få en majoritet för detta i Riksdagen nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in