2026-04-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Trumps jesusbild är ju en barnlek i jämförelse med detta hädelsespektakel. Och nåde den som yttrar sig emot pride, den riskerar bli kallad både det ena och det andra som slutar på fob.
Brukar dom klä ut sig till Jesus? Aldrig sett.
Citera
2026-04-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
Hur många psykiskt friska föräldrar går dit med sina barn? Jag skulle aldrig komma på tanken.

Enligt tillgänglig statistik är det omkring 7200 till 25500 psykiskt friska föräldrar som går dit med sina barn, grovt räknat på att 2-6% av de 500 000 åskådarna är barnfamiljer och att sannolikheten för att båda föräldrarna är utanför gruppen med pykisk störning är omkring 72%.
Citera
2026-04-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Tur att man inte är i detta skitland då.
Inte stor del av landet man tar upp.
Citera
2026-04-15, 09:43
Medlem
Vad vi kan förvänta oss i år (tyvärr):
- Statsministern hänger upp en regnbågsfärgad flagga på balkongen (wow, superviktigt i dagens Sverige).
- Oberoende SvtPlay visar HBTQ-filmer i massor (Obs! Oberoende SVT, absolut inget annat).
- Stockholms bussar flaggar med regnbågsflaggor (verkar vara som en elfte bud, du skola inga andra flaggor flagga under sommaren).
Citera
2026-04-15, 11:25
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Japp, sant!
https://program.stockholmpride.org/sv/events/634/smiskskola

Odraåthelvete...

Pride Park: Hela festivalen 800 kr. Dagbiljett lördag 300 kr, onsdag & fredag 450 kr, torsdag 550 kr
På Svenska
Välkommen till vår smiskskola!

Är du nyfiken på att börja ge smisk och pisk? Välkommen till Smiskskolan!
Vi håller till i prova-på-smisk, fredag och lördag kl 18.30-19.30. Det här är ett gyllene tillfälle för dig som aldrig provat förut! Vi börjar kl 18.30 (kom i tid, begränsat antal) för en gemensam genomgång och därefter får du själv känns på olika redskap och prova på att använda dem (vi använder kuddar o dyl).
Citera
2026-04-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vad vi kan förvänta oss i år (tyvärr):
- Statsministern hänger upp en regnbågsfärgad flagga på balkongen (wow, superviktigt i dagens Sverige).
- Oberoende SvtPlay visar HBTQ-filmer i massor (Obs! Oberoende SVT, absolut inget annat).
- Stockholms bussar flaggar med regnbågsflaggor (verkar vara som en elfte bud, du skola inga andra flaggor flagga under sommaren).

Låter bra. Inget att hänga läpp över
Citera
2026-04-15, 11:31
Medlem
Ichwills avatar
Detta blir väl sista året för detta jippo?
Som det verkar i alla undersökningar så kommer Sossarna/Muslimska Brödraskapet att ta över Sverige i höst, och då lär ju pride förbjudas då det är haram, enligt islam.
Citera
2026-04-15, 12:08
Avslutad
Jag tycker att Pride har förlorat sitt ursprungliga syfte där rättigheter, synlighet och motstånd mot diskriminering var fokus. Många stora bolag syns under Pride nuförtiden och de använder Pride som marknadsföring. De “lånar” rörelsen utan att alltid göra så mycket konkret för HBTQ-personer resten av året. Så Pride är, enligt mig, ett sätt för företag att synas och marknadsföra sig själva. Att det dessutom kostar pengar (t.ex. Pride Park) är också något som gör Pride mindre tillgängligt och mer som en kommersiell festival än en folkrörelse.

Så för min del får de gärna lägga ner detta spektakel. Jag tror helt ärligt inte att detta jippo är till någon fördel för homosexuella och andra. Tror att det t.o.m. kan ha motsatt effekt.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-04-15 kl. 12:17.
Citera
2026-04-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Detta blir väl sista året för detta jippo?
Som det verkar i alla undersökningar så kommer Sossarna/Muslimska Brödraskapet att ta över Sverige i höst, och då lär ju pride förbjudas då det är haram, enligt islam.

Ja vi får se om sossarna förbjuder pride nästa år eller om det är du som är totalt efterbliven.
Citera
2026-04-15, 12:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja vi får se om sossarna förbjuder pride nästa år eller om det är du som är totalt efterbliven.
Nej det är inte Sossarna utan deras systerparti Muslimska Brödraskapet som kommer att sätta press på Sossarna.
Citera
2026-04-15, 12:58
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
Måndag 27 Juli - Lördag 1 Augusti
All info här https://www.stockholmpride.org/

Pride House
Pride Parade
Pride District
Pride City
Pride Youth
Pride Kinky

Festivalen:

Vad kan svensken förvänta sig i årets Pride?

Ev. några extravaganta utspel med tanke
på valår och allt i politisk mening .....

Jag förväntar mig Pride Straight,
men det verkar vara förgäves.
Citera
2026-04-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Nej det är inte Sossarna utan deras systerparti Muslimska Brödraskapet som kommer att sätta press på Sossarna.

Då får cis e om ett år om du har rätt eller om du har läst lite för mycket skrämselpropaganda och behöver gå ut och ta lite frisk luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in