Citat:
Ursprungligen postat av
Guldner.Spessart
Eftersom det är ett köp mellan privatpersoner så gäller avtalet även om köparen inte hämtar ut paketet. Ångerrätt finns inte. Du ska hålla det tillgängligt för ny leverans och har rätt att ta ut en avgift både för ny leverans och den avgift som du kanske måste betala för återsändning. Om köparen inte vill ha saken så är denne ändå bunden till köpet. För att få saken ur världen kan du skicka tillbaka pengarna minus de kostnader du har haft. Men då ska jag förstås köparen ha sagt att denne inte vill ha varan.Ta också en bild på paketet när du får det så att du inte får tjafs om varans beskaffenhet.
Tack. Får olika bud när jag googlar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Det låter ganska ovanligt varför ligger paket bara kvar i tre dagar?. Kan det vara något som du har fått för dig eller har du fått besked om detta?
I vanliga fall ligger väl paket kvar i en vecka. Sedan borde man väl få en påminnelse eller?
Du har väl fått pengarna eller? Då ligger ju inte problemet på dig.
Instabox ligger bara i tre dagar om man inte förlänger. Jag har inte fått pengarna ännu, det står bara "på väg in" på tradera. Lite frustrerande men det är väl en säkerhetsgaranti eller nåt.