Citat:
Ursprungligen postat av
villnihaflum
Jag längtar då inte tillbaka till 80- och 90-talet. Är en nörd och hållit på med datorer sedan jag var liten. Drömde om att få uppkoppling när jag var tonåring och det inte fanns i hemmen som det senare gjorde.
Vet dock inte om jag är lyckligare med eller utan. Nätet är ett verktyg, du kan använda det på ett bra eller mindre bra vis.
Sitter man och doomscrollar på Instagram eller liknande så förstår jag att man tycker det är trist. Men webben är så mycket mer än så.
Varför längtar man inte efter det? Jag har inte själv levt under den tiden, men när jag ser filmer från den eran blir jag avundsjuk. Jag känner nästan att jag skulle vilja flytta till ett land där internet knappt finns. Att leva med ett sundare tankesätt, samlas med familjen framför tv:n efter jobbet och träffa vänner på helgerna – vilket lyckligt liv det låter som.
Jag tänker att platser som Centralafrika, Burundi eller Nordkorea kanske är de lyckligaste just nu. Människorna där vet ju knappt ens att sociala medier existerar. De lever nog ungefär som på 1980-talet.