2026-04-13, 11:09
Medlem
Är det fler här som haft problem med Avizion?

Jag sitter i en helt sjuk situation just nu. Har fått skulder på runt 5 miljoner på ett borgensåtagande som inte är mitt. Underskriften är inte min, det är polisanmält som förfalskning.

Det som hänt är att en person har kört falsk urkund i mitt namn, skrivit på borgensavtal och plockat ut pengar via fakturor som inte är legitima. Och ändå sitter jag med skulden.

Konkursförvaltaren har också kommit fram till att det är så här det gått till, alltså att det bygger på felaktiga handlingar. Men ändå fortsätter Avizion att driva det här mot mig.

Jag har även polisanmält Avizion. Hur kan man godkänna så stora belopp med dålig borgen och färska bolag?? Insider?

För mig känns det helt sjukt. Dom vet att det är fel, eller borde fatta det, men kör på ändå.

Resultatet är att Kronofogden nu säljer mitt hus. Alltså mitt hus utmäts och säljs för skulder som bygger på ett förfalskat borgensavtal.

Jag har försökt stoppa min personliga konkurs, men tingsrätten säger att det inte finns tillräckligt underlag för att bevisa att underskriften är falsk i nuläget.

Samtidigt väntar jag fortfarande på intyg från polisen som gjort handstilsanalys, så den delen är inte ens klar än.

Så läget är:
– Förfalskat borgensavtal
– Ca 5 miljoner i skuld (totalt på olika factoringbolag)
– Konkursförvaltare som säger att upplägget inte är korrekt
– Polisanmälan + handstilsanalys pågår
– Avizion driver på ändå
– Kronofogden säljer huset
– Och ingen verkar stoppa det

Känns som ett totalt haveri.

Avizion har själv sett och konstaterat att underskriften är falsk hos konkursförvaltaren.

Länkar bild på hur underskriften ser ut.

https://imgur.com/a/KdyvNK5

Är det fler som råkat ut för Avizion eller liknande upplägg? Hur fan kan det ens gå så här långt?

Tar gärna input.
Citera
2026-04-13, 13:16
Medlem
Wyrdkins avatar
Se till att du berättar denna soppa till alla som kommer och kollar på visningarna
Citera
2026-04-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Se till att du berättar denna soppa till alla som kommer och kollar på visningarna

Det ska jag göra. Det blir en soppa för den som ev lyckas köpa. Så fort det är utrett att det är falsk urkund blir ”skulderna” ogiltiga.

Det är riktigt dåligt skött av Avizion att bara köra fast de är fullt medvetna om situationen. Man funderar på om de skyddar sig själva. Det är en som heter Peter Bauer på Avizion finans som tycks vara adopterad från Indien som signerat fakturorna. Och hos bedragarligan finns en kvinna som tycks vara adopterad från samma land. De har också skickat mycket pengar till just Indien av ”inkomsterna” från de falska fakturorna.

Alternativt har de redan fått ut pengarna från sin kreditförsäkring och vill inte backa där.
Citera
2026-04-13, 15:44
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeragge
Det ska jag göra. Det blir en soppa för den som ev lyckas köpa. Så fort det är utrett att det är falsk urkund blir ”skulderna” ogiltiga.

Det är riktigt dåligt skött av Avizion att bara köra fast de är fullt medvetna om situationen. Man funderar på om de skyddar sig själva. Det är en som heter Peter Bauer på Avizion finans som tycks vara adopterad från Indien som signerat fakturorna. Och hos bedragarligan finns en kvinna som tycks vara adopterad från samma land. De har också skickat mycket pengar till just Indien av ”inkomsterna” från de falska fakturorna.

Alternativt har de redan fått ut pengarna från sin kreditförsäkring och vill inte backa där.

Alltså ett indrivningsföretag driver in skulder punkt slut. De gör sitt åtagande. Hur vet du att de skickar pengar till Indien?
Citera
2026-04-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Alltså ett indrivningsföretag driver in skulder punkt slut. De gör sitt åtagande. Hur vet du att de skickar pengar till Indien?

Det går inte via något inkassobolag.

Lyckades få tag i lösen till infomejl. Upptäckte ett wise-konto. Återställde lösen.

På det svenska kontot. hade det gått två stora överföringar till Wise via bankgiro.

Så fort pengarna kom in till wise skickades de till ett indiskt konto. Och en mindre del till huvudmannens eget wise-konto.

Där fanns också en fullmakt också med falsk urkund där styrelsen gav mannen rätt att företräda bolaget gentemot wise.

I övrigt har pengarna gått till bolag som idag gått i konkurs samt direkt till huvudmannen och dess krets.

Kvinnan jag nämnde tidigare fanns på ett falskt anställningsavtal som också fanns på mejlen.
Citera
2026-04-13, 16:32
Medlem
Varför bestred du inte fakturan och Kronofogdens delgivning?
Då hade Avizion behövt gå till domstol.
Citera
2026-04-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Jag förstod inte vad som hände. För jag hade inte ingått något borgensavtal. I nåt steg i processen hade jag kunnat göra något. Jag var tvungen att skriva på delgivning vid nåt tillfälle. Har hela tiden framfört omständigheter och visat underlag.

Även överklagat men tingsrätten menade att bevis måste finnas gällande underskrift, forensisk analys.

Man tänker ju även att systemet ska kunna hanter något som är så uppenbart fel.
Citera
2026-04-13, 18:38
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggeragge
Det går inte via något inkassobolag.

Lyckades få tag i lösen till infomejl. Upptäckte ett wise-konto. Återställde lösen.

På det svenska kontot. hade det gått två stora överföringar till Wise via bankgiro.

Så fort pengarna kom in till wise skickades de till ett indiskt konto. Och en mindre del till huvudmannens eget wise-konto.

Där fanns också en fullmakt också med falsk urkund där styrelsen gav mannen rätt att företräda bolaget gentemot wise.

I övrigt har pengarna gått till bolag som idag gått i konkurs samt direkt till huvudmannen och dess krets.

Kvinnan jag nämnde tidigare fanns på ett falskt anställningsavtal som också fanns på mejlen.

Detta var inte så smart av dig att delge. Dataintrång så det skriker om det.
Citera
2026-04-14, 21:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Företagsskvaller --> Juridik
/Moderator
Citera
2026-04-15, 09:34
Medlem
[quote=Jaggeragge|94751198]

Fast det är inte säkert att det stoppar en försäljning hos kronofogden. Det påverkar ju bara om intressenterna hoppar av och det är det inte säkert att de gör. Har försäljningen väl gått igenom ska mycket till för att den ska gå åter. Vilken exektuionstitel ligger till grund för målet hos kronofogden? Är det en lagakraftvunnen dom, en tredskodom eller något annat?
Citera
2026-04-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Verkar väl som det varit uppe i rätten?

Citat:
Jag har försökt stoppa min personliga konkurs, men tingsrätten säger att det inte finns tillräckligt underlag för att bevisa att underskriften är falsk i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in