Citat:
Hyresgästen ansåg att han hade sin dörr öppen för de som har det svårt. Men grannar och hyresvärd såg annorlunda på det hela. Nu blir mannen av med sitt hyreskontrakt.
Citat:
Mannen, som vi kan kalla Henrik, känner sig orättvist behandlad.
– Jag hade en inneboende som bråkade i trappen, och då blir jag vräkt. Jag trodde inte att man kunde bli vräkt på grund av andra, säger han
Citat:
De senaste åren ska det ha varit turbulent i trappuppgången med mycket spring och även slagsmål. Både Henrik och hans inneboende ska ha uppträtt hotfullt. En inneboende blev tagen med kniv på sig. I höstas blev en anställd på bostadsbolaget misshandlad av en av Henriks gäster. Han fick ta emot slag mot huvudet och kroppen. Polisen inledde en förundersökning som fortfarande pågår.
Grannarna var så rädda att de inte vågade vittna i hyresnämnden.
Citat:
Jag har en bipolär sjukdom och var väl lite på g. De upplevde mig som att jag var hotfull, men det var jag inte. Jag är kristen. Jag pratade om Jesus och det blev kanske lite forcerande.
Citat:
Hyreskontraktet köpte han svart för 200 000 kronor, uppger han.
Vilken jävla människa alltså... Eller är Henrik en eldsjäl? Låter som han driver ett vuxen dagis för pundare.
https://www.hemhyra.se/nyheter/oppnade-sitt-hem-for-hemlosa-blir-vrakt-jag-trodde-inte-man-kunde-forlora-lagenheten-pa-grund-av-and ra/