2026-04-13, 09:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Hyresgästen ansåg att han hade sin dörr öppen för de som har det svårt. Men grannar och hyresvärd såg annorlunda på det hela. Nu blir mannen av med sitt hyreskontrakt.

Citat:
Mannen, som vi kan kalla Henrik, känner sig orättvist behandlad.

– Jag hade en inneboende som bråkade i trappen, och då blir jag vräkt. Jag trodde inte att man kunde bli vräkt på grund av andra, säger han

Citat:
De senaste åren ska det ha varit turbulent i trappuppgången med mycket spring och även slagsmål. Både Henrik och hans inneboende ska ha uppträtt hotfullt. En inneboende blev tagen med kniv på sig. I höstas blev en anställd på bostadsbolaget misshandlad av en av Henriks gäster. Han fick ta emot slag mot huvudet och kroppen. Polisen inledde en förundersökning som fortfarande pågår.

Grannarna var så rädda att de inte vågade vittna i hyresnämnden.

Citat:
Jag har en bipolär sjukdom och var väl lite på g. De upplevde mig som att jag var hotfull, men det var jag inte. Jag är kristen. Jag pratade om Jesus och det blev kanske lite forcerande.

Citat:
Hyreskontraktet köpte han svart för 200 000 kronor, uppger han.

Vilken jävla människa alltså... Eller är Henrik en eldsjäl? Låter som han driver ett vuxen dagis för pundare.

https://www.hemhyra.se/nyheter/oppnade-sitt-hem-for-hemlosa-blir-vrakt-jag-trodde-inte-man-kunde-forlora-lagenheten-pa-grund-av-and ra/
Citera
2026-04-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vilken jävla människa alltså... Eller är Henrik en eldsjäl? Låter som han driver ett vuxen dagis för pundare.

https://www.hemhyra.se/nyheter/oppnade-sitt-hem-for-hemlosa-blir-vrakt-jag-trodde-inte-man-kunde-forlora-lagenheten-pa-grund-av-and ra/
Nu får han själv bli inneboende. Borde inte vara något med hans karma konto.
Citera
2026-04-13, 09:49
Medlem
Full-Retards avatar
Låter som det perfekta receptet för att saker ska spåra ur
Citera
2026-04-13, 10:08
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hyreskontraktet köpte han svart för 200 000 kronor, uppger han.

Det där är ju rätt festligt om det stämmer. Går väl att se vem som hjälpt honom med kontraktet antar jag, alltså om han stått i kö, om soc. hjälpt honom osv?
Citera
2026-04-13, 10:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
I höstas blev en anställd på bostadsbolaget misshandlad av en av Henriks gäster. Han fick ta emot slag mot huvudet och kroppen
Det borde ha varit skäl nog att omedelbart låsa lägenheten och förverka kontraktet.
Citera
2026-04-13, 11:11
Medlem
"Både Henrik och hans inneboende ska ha uppträtt hotfullt". Och han har varit på behandlingshem för missbruk. Varför skyller han då ifrån sig? Grannarna måste ha haft ett helvete med allt stök.
Senast redigerad av Newton555 2026-04-13 kl. 11:16.
Citera
2026-04-13, 11:30
Medlem
haha tror inte ens den snålaste fastighetsägare säljer ett svart kontrakt till en missbrukare
Citera
2026-04-13, 11:31
Medlem
I början tänkte jag: ''Men, oj! SÅ synd. Han ville bara vara snäll.''.

Men sen läste jag att han/Henrik hade varit hotfull och på grund av att hans ''gäster''/inneboende, varit hotfulla. Och sysslat med kanske andra saker som skapat otrygg känsla och stört på ett eller annat sätt. Ja, då är det rätt rimligt att bli vräkt.

Det handlar inte bara om att Henriks inneboende gjort saker, Henrik har ju själv orsakat lite störningar, med att vara hotfull. Och eftersom han låter sin dörr vara öppen och orsakar stök med spring i trappen m.m, så är han rätt central i detta.

Jag låter kanske elak. Men inget är orättvist behandlad. Jag tänkte mig också om han fick varningar, som han inte förbättrade sig,utan fortsatte med sin verksamhet.

Men sen vet jag inte hur allt egentligen var. Henrik var kanske jättelugn och mycket kanske har överdrivits, för att få Henrik vräkt?
Citera
2026-04-13, 12:08
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Jag har en bipolär sjukdom och var väl lite på g. De upplevde mig som att jag var hotfull, men det var jag inte. Jag är kristen. Jag pratade om Jesus och det blev kanske lite forcerande.

Bra ursäkt

Tänk er att ha en granne som är kristen och pratar med sina grannar om jesus om hopp att dom också ska bli kristen
Vräkning direkt
Citera
2026-04-14, 06:43
Medlem
Hyrt ut två rum till ockerpriser som betalat nästan hela hans hyra.
Slagit anställda på hyresbolaget.
Levt rövare under lång tid.
Har även byggt om badrummet utan tillstånd.

Konstigt att han blev uppsagd.
Frågan är varför han fick vara kvar så länge?
Citera
2026-04-14, 11:27
Medlem
INGSOCs avatar
Rätt åt honom. Finns en anledning till att folk blir uteliggare (inte så för alla, men en hel del). De kan helt enkelt inte bete sig med all psykisk sjukdom o knarkande.
Att släppa in någon sådan i ens hem är bara att bjuda in kaos.
Om man vill hjälpa till är det bättre att vara volontär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in