2026-04-12, 22:16
Medlem
spoilers avatar
"En pojke i övre tonåren har dömts för grov våldtäkt mot ett femårigt barn. Övergreppet ska ha skett medan femåringen sov.

Pojken greps i början av året i en bostad i Södertälje.

/.../

Det finns dessutom teknisk bevisning som stödjer åklagarens beskrivning av händelsen, som menar att övergreppet har utförts med ”särskild hänsynslöshet och råhet”.

Påföljden blir sluten ungdomsvård i ett års tid och 370 000 kronor i skadestånd till barnet."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/17-aring-doms-for-valdtakt-pa-femaring

Någon som vet mer?
Citera
2026-04-12, 22:51
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Ett års sluten ungdomsvård för en pedofil? Det är ingenting.

Jag förstår att det handlar om en "pojke" men i övre tonåren och har visat "särskild hänsynslöshet och råhet".

Är det någon som har mer information om denna person?
Citera
2026-04-12, 22:53
Medlem
Kundalinis avatar
Sanslöst mild påföljd.

Är tanken att efter ett års ungdomsvård så kommer förövaren att vara rehabiliterad?
Citera
2026-04-12, 23:25
Medlem
Onanikrems avatar
Övre tonåren, låter som den kunde fått ett riktigt straff. Undrar hur domstolarna kommer resonera när/om Tidös lagstiftning om fängelse från 13år slår igenom?

Jag tror domstolarna kommer skita i det helt och ändå döma till saft och bullarstraff. Kanske är jag negativ eller så är jag realist.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-12 kl. 23:40.
Citera
2026-04-13, 06:39
Medlem
Vid flera förhör erkände tonåringen det han anklagades för, men ändrade sin berättelse till rättegången och uppgav att han inte mindes vad han tidigare sagt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/17-aring-doms-for-valdtakt-pa-femaring
Citera
2026-04-13, 07:07
Medlem
Övre tonåren, 19.99 år gammal eller?
Det ska förstås låta förmildrande.
Citera
2026-04-13, 08:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Övergreppet ska ha skett medan femåringen sov.

Här räcker inte fantasin till, hur våldtar man någon så att den inte vaknar?
Citera
2026-04-13, 09:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Övre tonåren, 19.99 år gammal eller?
Det ska förstås låta förmildrande.
Jag antar att han är en liten bit under 18, eftersom han kallas för "pojke" och inte "man". Såvitt jag vet kallas personer som har fyllt 18 år aldrig för "pojkar" eller "fickor" i nyhetsreportage.
Citera
2026-04-13, 09:31
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Ett års sluten ungdomsvård för en pedofil? Det är ingenting.

Jag förstår att det handlar om en "pojke" men i övre tonåren och har visat "särskild hänsynslöshet och råhet".

Är det någon som har mer information om denna person?
Ja, antagligen är han en riktig pedofil, även om han själv är miderårig. Man kan vara minst 16 år gammal för att diagnostiseras som pedofil.
Citera
2026-04-13, 09:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Här räcker inte fantasin till, hur våldtar man någon så att den inte vaknar?
H*n sov antagligen bara i det inledande skedet av övergreppet, därefter låtsades sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in