2026-04-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Undersköterska ja. Jag undrar om hon ens vet vad det arbetet innebär. Tror nog hon snabbt återgår till sina vanliga sysselsättningar efter hon fått tömma sin första kateter.

Ja undersköterska var ett dåligt val. Ska hon vara ansiktet utåt för dem nu också? Underbetalt och långa dagar, ofta 50+ timmar i veckan. Hur ska detta privilegierade barn klara det jobbet undrar jag.
Citera
2026-04-15, 00:17
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Det var kvällskurser tror jag nyheter24 skrev om.

Expressen skriver kandidatprogram och de kurserna brukar inte vara förlagda på kvällstid.
Citera
2026-04-15, 02:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Då kan hon ju flytta till sina kompisar i Gaza. Det blir säkert trygg o bra.

Ett hederligt arbete lär hon väl aldrig efterfråga.
Citera
2026-04-15, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Många inom högern sket bokstavligen ner sig av upprördhet när Greta trädde in i offentligheten med sitt radikala budskap om att länder borde lyssna på forskare. Har inte sett så många hängande läppar varken före eller efter det.

Hon har förmodligen fått utstå mer hat och trakasserier än de flesta offentliga personer och har givetvis påverkats av det.

Antisemiten får skylla sig själv
Citera
2026-04-15, 06:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok-Kuksson
Hon blev förmodligen manipulerad redan i tidig ålder, inte konstigt att hon är ett vrak.

Exactamente.

Det finns ett antal pengakåta vuxna i Gresus' närhet som har hennes ångest på sitt samvete.

Man ska aldrig låta en dampunge bli poster child för en dödskult
Citera
2026-04-15, 06:51
Medlem
Hennes resa till Gaza och lögner om hur blivit behandlad i fängelset och klottrat på egen väska, samt bryter mot lagen femtielva gånger i diverse länder. Var nog inte smartaste för hennes karriär. Sedan den så kallade presskonferensen var inte så lyckad. https://www.sverigesradio.se/avsnitt/uppjagad-stamning-nar-greta-intog-sergels-torg

Tror inte vi bara kan skylla på henne att hon blev den hon är idag. Både samhället och föräldrar skapade hennes narcissistiska drag. Hon fick inte en normal barndom.

Trots det om det stämmer, inte bra att hon får ta emot dödshot. Kan trots allt tycka synd om henne, att hon fick den uppfostran hon fick. Samtidigt som hon är lika irriterad som en vagel.
Citera
2026-04-15, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är förfärligt att personer med makt inte kan låta bli att mordhota någon på gräsrotsnivå. Jag förstår om hon känner sig utbränd. Inget har blivit bättre med miljön, snarare sämre. Ingen bryr sig om vår jord. Jag tror inte heller att edgy flashbackgubbar kan förstå hur mycket hot och trakasserier man kan få. Riktigt obehagligt med rena maffior som hotar henne.

Och jag blir inte minsta förvånad om hon blir mördad.

Hon får absolut komma och sova på mitt köksgolv, så länge som hon vill. Spränger de oss i bitar så är det så.
Vad snäll du är då. På köksgolvet hehe.

Nä men jag tycker det är otroligt att man behandlar så ung människa så där. Trump 78 ryter till mot Greta 16 från Sverige .
Klart det är överdrivet.
Om det nu inte forfarande är nått spel dom leker.
Senast redigerad av troligengud 2026-04-15 kl. 07:04.
Citera
2026-04-15, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
Antisemiten får skylla sig själv

Att kalla nån antisemit för att den kritiserar Israel är som att kalla nån anti-kristen för att den kritiserar Nazityskland. Efterblivet.

Men högern bajjade ner sig av upprördhet över Greta långt innan Israel började avrätta barn som stod i brödkö och fälla bomber över flyktingläger.
Citera
2026-04-15, 08:07
Medlem
Sezlows avatar
Kan vi inte låta henne sova i trygghet bakom galler? Det är nog där hon gör bäst nytta.
Citera
2026-04-15, 08:35
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Men högern bajjade ner sig av upprördhet över Greta långt innan Israel började avrätta barn som stod i brödkö och fälla bomber över flyktingläger.
Israell har begått krigsbrott långt längre tid än Greta har levt.
Citera
2026-04-15, 09:46
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Exactamente.

Det finns ett antal pengakåta vuxna i Gresus' närhet som har hennes ångest på sitt samvete.

Man ska aldrig låta en dampunge bli poster child för en dödskult
Nu krävs upprättelse samt höga skadestånd för Greta.
Citera
2026-04-15, 10:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Oj, har hon fattat att det hon gjort får konsekvenser?
Men stackars liten då...

Nu har det snart gått tio år och ingenting på jorden har gått under, utan det mesta har bara blivit bättre. Fler äter sig mätta varje dag, naturkatastroferna har gått ner med 30% och nästan inga dör i dem, jämfört med för 100 år sen. Förnybart ökar i hela världen. Vatten blir renare och ett par krig vi skriver om är på väg att ta slut.

Med alla de miljoner som nyttiga idioter kastat efter henne kan hon köpa sig ett liv som de flesta svenskar inte har tillgång till, och trots det kommer de bygga hennes hus, vägar, vatten och avlopp och el och internetledningar och hämta hennes sopor utan att ens förvänta sig ett tack för det.

Så vänligen men bestämt, Greta.
Fuck off!

Ta din dramatiska exit och bara försvinn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in