Citat:
Ursprungligen postat av
Baheera
Tycker faktiskt det är tvärtom med just reseminnen, ju mer tiden går glömmer man, och efter ett tag känns det mest som bortkastade pengar.
Börjar faktiskt tycka likadant. Har gjort säkert 100 resor, inkl alla jobb- och charterresor med ungarna. Även långresor till asien och australien osv.
Precis som du skriver glömmer man det mesta. Dessutom är jag värdelös på att leta fram foton och sitta och drömma mig tillbaka. Sitter folk regelbundet och kikar på gamla resefoton? Nu kan man ju kika på YT om man vill 'komma' ihåg Machu Picchu, Taj Mahal eller pyramiderna etc. Kvaliteten slår ju alllt man själv försökte foto med någon snorig unge i förgrunden. Av alla jävla resor man gjort med familjen, kommer ungarna bara ihåg när "Bernie" spydde i sin varma dräkt på nått charterhotell på Kreta. (Bernie var bakis misstänker jag)
Vågar inte tänka på hur många miljoner vi lagt på resor. Ovärt när jag kikar i backspegeln.