2026-04-12, 18:19
Bannlyst
Hej

Min mamma vill köpa ny Audi. Är det bra bilar? Jag tycker hon ska köpa en billigare bil.
Citera
2026-04-12, 18:23
Medlem
franges avatar
Hur långt är ett snöre?

Ny eller gammal? Vad för modell? Vad för motor? Bensin, diesel, hybrid eller el?
Citera
2026-04-12, 18:26
Medlem
Bästa bil jag haft komfortmässigt , men gick jämt sönder och kostade skjortan.
En helt ny med garantier är att rekommendera
Citera
2026-04-12, 18:26
Avslutad
Generellt bra bilar.
Citera
2026-04-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petasse
Hej

Min mamma vill köpa ny Audi. Är det bra bilar? Jag tycker hon ska köpa en billigare bil.

Tycker generellt Volkswagen-sortimentet har helt OK bilar. Kanske inte i topp på något, men högt på mycket.

Vill man ha något billigare finns ju även Volkswagen, Seat eller Skoda som ju till stora delar är byggda med samma komponenter som Audi.
Citera
2026-04-12, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur långt är ett snöre?

Ny eller gammal? Vad för modell? Vad för motor? Bensin, diesel, hybrid eller el?

Det går inte att ladda där vi bor. Det är en TSI? A3 i färgen röd, kört 2500 mil. Priset minns jag inte men den är jättedyr.

Går det inte precis lika bra med en nyare billigare bil? Mamma tror hon är viktig, för att hon kör Audi.
Citera
2026-04-12, 18:57
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Mamma tror hon är viktig, för att hon kör Audi.
Det hör till. De vi är bekanta med i Stockholms innerstad som leasar ny Audipaudi är jätteviktiga.

Det är just märkets Merkvärdigerliebe som vi ser som avtändande. Att ägarna ser sig som Den Goda Medelklassen som röstar progressivt rött och samtidigt påstår att det är för den, nu citerar vi; "...överlägsna teknikens skull" som de kör detta automobilmärke.

En hel del servicebehov och i våra ögon svettiga verkstadsräkningar.

Men för den med gott om pengar så ger nog märket rätta vibbar till ens medelklassumgänge som prioriterar premiumviner och långweekendresor till Dubai.

De som kommer rösta bort det där "...brunsvenniga Tidö-gänget i Dressmann-kostymer..." (...återigen ett citat från våra proggiga rikingar innerstadsbekanta...) till hösten. Då sitter en Audi som pjäxan i pannbenet.
Citera
2026-04-12, 19:10
Medlem
Citat:
Hej

En bil med ökänd historik kring kvalité och kostar skjortan att laga. Ungefär lika horribelt som äga en Volkswagen. De går sönder alldeles för ofta och har svindyra reservdelspriser. Verkstäderna är urusla och extremt dyra. Det är problem, problem.

Sedan tycker jag interiören ofta inte imponerar. Gammal digital teknik som inte känns särskilt gjuten. Det är inte en bil som imponerar överlag och gillar man huvudvärk och hål i plånboken så ska man absolut köpa den.
Citera
2026-04-12, 19:17
Medlem
solstrålars avatar
Om du vill ha elfel och långa tider på dyra märkesverkstad ja.

I princip en leasingbil för Ahmed att skryta med i förorten.
Citera
2026-04-12, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Om du vill ha elfel och långa tider på dyra märkesverkstad ja.

I princip en leasingbil för Ahmed att skryta med i förorten.
vf märkesverkstad?
Citera
2026-04-12, 20:41
Medlem
Lifestealers avatar
skitbil mycket rost
Citera
2026-04-12, 21:11
Medlem
Sixten00s avatar
Kanske det mest överprisade märket.
Citera