Citat:
Sorry! 
Men du kan ändå trösta dig med att det jag skrev om IMPULS-lagen också gäller raketmotorer som skickas till Mars! Du måste alltså kasta iväg en rörelsemängd(..rörelsemängd P= massan i kilo * hastigheten i m/s) åt nåt håll för att raketen ska röra sig åt det andra hållet i syfte att få de två rörelsemängderna att direkt ta ut varandra , och detta eftersom innan du kastade ut något så var summan av alla rörelsemängderna på raketen lika med 0 och därför måste den fortsätta vara det även när du kastar ut nåt från raketen.
Fotoner har också en rörelsemängd men den ligger som sagt kring 10^-27 nivån så det skulle krävas många fotoner per sekund för att få någon dragkraft på en sådan fotondriven raket.
Men en motor som inte använder rörelsemängder i sin framdrivning är alltså svårt att tro på eftersom precis allt som vi känner till "hittills" funkar med hjälp av rörelsemängder.
Jag kollade in hemsidan om "pulsarfusion" och deras påstådda fusionsdrivna plasma motorer.
Självklart är det just sånt vi behöver men det låter ju alldeles för bra för att vara sant. Vi har ju fått lära oss vid det här laget att så kallade startup bolag numera inte drar sig för att fabulera helt vilt om det anses gynna dom. Vi minns "MARS ONE" som på fullaste allvar pratade om att skicka "rena amatörer" med en enkelbiljett till Mars 2024 på ett direkt självmordsuppdrag för att där sakta dö med hela den "humanistiska" civilisationen gloende ifrån Jorden via betalkanaler, och observera att inga jävla medier här i väst som ska vara så jävla duktiga och fria säger dom hade någon som helst invändning över detta lallande från "Mars Ones" ledning utan de tyckte visst hela bunten att det här var nog en helt naturlig och "FRÄSCH" utveckling som vi genast bara måste anamma så fort som möjligt!

Så vad jag säger är bara att vi inte har särskilt mycket hjälp av dagens journalistskrå när det gäller att gräva fram "sanningar" längre! Tänk Johan "kukhuvet" Kucukaslan så förstår man snabbt hur många procent av vad det nuvarande medielandskapet spottar ur sig idag är sanningar att ta på allvar!
https://pulsarfusion.com/