Citat:
Ursprungligen postat av
Krockers
Kan ju inte tänka mig att Fredrik Lundberg eller Jacob Wallenberg hänger på gymmet eller tar nån avslappnad vecka på Mallorca då och då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Krockers
Fast det intressanta är ju att trots att de är så rika så fortsätter de ju bara att jobba, och dessutom sjukt mkt mer än en vanlig knegare?
En förklaring kan vara det jag skrev i första inlägget, att rika människor ofta har höga nivåer av ett visst personlighetsdrag som handlar om att man
gillar att jobba, vara ambitiös och driftig. Alla människor ligger nånstans från 0-100 på detta personlighetsdrag. Jag har för mig att jag läst att det är väldigt vanligt att rika människor ligger högt upp på detta, men det kan man ju också lista ut med sunt förnuft. Personer med höga nivåer på detta drag
vill alltid sätta upp höga mål för sig själva att jobba emot, det känns meningsfullt för dom. Dom vill alltså göra det trots att det inte finns någon yttre press om att dom måste. Så även om dom redan är stenrika, så fortsätter dom göra det ändå för att det känns bra.
Men detta är bara en förklaring. Det finns ju garanterat hur många andra skäl som helst.